logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  11.07.2008

Wiem, co zjem



Rozpoczęła się konsumencka kampania informacyjna programu znakowania produktów żywnościowych "Wiem, co wybieram". Ma ona budować znajomość logo programu oraz jego znaczenia.

Przeciętny konsument poświęca mniej więcej kilka sekund na to, aby wybrać konkretny produkt spożywczy. Okrągły znak z nazwą programu zaznacza produkt, który spełnia wymagania Światowej Organizacji Zdrowia Akcja jest częścią międzynarodowego programu "Choices", wprowadzanego na świecie w 2006 r.

Polacy nie odżywiają się najlepiej – spożywają nawet do 3 razy więcej soli niż przewidują zalecane ilości. Spożycie węglowodanów oraz tłuszczów nasyconych w Polsce także jest zbyt wysokie. Nieprawidłowe żywienie powoduje, że odsetek osób z nadwagą systematycznie wzrasta. Według raportu o stanie zdrowia Polaków (Praca zespołowa. Wieloośrodkowe Badania Stanu Zdrowia Ludności. Program WOBASZ. Stan zdrowia populacji polskiej w wieku 20 -70 lat w okresie 2003 – 2005) 28% kobiet i aż 40% mężczyzn ma nadwagę, a 22% kobiet i 21% mężczyzn to osoby otyłe. Natomiast 33% kobiet i 42% mężczyzn choruje na nadciśnienie.

Celem „Choices" jest ułatwienie konsumentom dokonywania wyborów produktów żywnościowych, w których zawartość tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych trans, soli oraz cukru jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi. Fundacja Choices, która powstała z inicjatywy międzynarodowych producentów żywności, ma na celu ułatwienie procesu wprowadzania logo programu na świecie. Projekt otwarty jest dla wszystkich producentów żywności, których wyroby spełniają kryteria pozwalające na umieszczenie logo programu na opakowaniu. W Polsce projekt wdrażają firmy: Bakalland S.A., FRoSTA Sp. z o.o., Rieber Foods Polska S.A. oraz Unilever Polska S.A. Pierwsze produkty z logo „Wiem, co wybieram” pojawiły się w sklepach pod koniec 2007 roku.

W ramach kampanii uruchomiono serwis www.wiemcowybieram.pl, gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o kampanii i o zdrowym odżywianiu się. Programowi towarzyszyć będzie cykl artykułów m.in. w Gazecie Wyborczej i Wysokich Obcasach, a w sierpniu w największych miastach Polski pojawi się 400 citylightów (Clear Channel) reklamujących program.

Produkty z logo programu obecne są już na półkach sklepowych w 50 krajach świata, w tym w: Holandii, Francji, Belgii, Czechach, Stanach Zjednoczonych, Portugalii, Włoszech oraz w Grecji. Międzynarodowe hasło „My Choice” zostało przetłumaczone na języki poszczególnych krajów, aby skutecznie dotarło do konsumentów. W Stanach Zjednoczonych przekaz brzmi „Eat Smart”, we Francji – „Choix & Nutrition”, w Niemczech – „Bewusst Wählen”, w Holandii – „Ik Kies Bewust”, a w Czechach „Vim co Jim”. Liczba produktów z logo na świecie szybko wzrasta i sięga już ponad 2000 tysiące.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek