logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy bije kolejne rekordy!
16.01.2018
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy bije kolejne rekordy!



26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbył się w niedzielę, 14 stycznia 2018, a jego celem było pozyskanie środków dla wyrównania szans w leczeniu noworodków. Transmisje Finału na antenie TVN oglądało średnio 1,16 mln widzów, Fundacja Jerzego Owsiaka zebrała wówczas rekordową kwotę 81,42 mln zł, a całkowita suma zbiórki znana będzie dopiero w marcu br.

Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to akcja pozyskiwania środków na wsparcie polskiej medycyny. Po raz pierwszy Orkiestra zagrała 3 stycznia 1993 roku. Jej najistotniejszym elementem jest jednodniowa zbiórki publiczna, która odbywa się co roku w drugą niedzielę stycznia. Angażuje się w nią ponad 1700 sztabów w całej Polsce i na świecie, oraz 120 tysięcy wolontariuszy. Całodniowa transmisja telewizyjna Finału relacjonuje przebieg akcji, informując o efektach zbiórki. Od zeszłego roku partnerem telewizyjnym Fundacji jest Grupa TVN. Relację z 26. Finału WOŚP udostępniały kanały z Grupy TVN: TVN, TVN24 oraz TTV. Przynajmniej przez jedną minutę audycje związane z WOŚP na antenie tych trzech kanałów śledziło niemal 13 mln osób.

Pieniądze zebrane podczas tegorocznego finału WOŚP będą przeznaczone na wyrównanie szans w leczeniu noworodków

Wybór celu Finału to każdego roku najtrudniejsza decyzja, jaką musi podjąć Zarząd naszej Fundacji – informował Jerzy Owsiak, prezes Zarządu WOŚP – Przez cały czas napływają do nas sygnały i informacje o tym, jakie są braki w szpitalach, jakie dziedziny medycyny wymagają pilnej interwencji. Piszą do nas lekarze, personel medyczny, autorytety w świecie medycyny, ale często także pacjenci i rodzice dzieci leczonych w szpitalach. Potrzeby są ogromne, a my, wybierając temat każdej zbiórki, musimy być pewni, że przy pomyślnym wyniku Finału uda nam się postawione cele zrealizować. A to nie jest łatwe – wszyscy zwłaszcza w ostatnich dniach widzimy, z jak wieloma bolączkami boryka się dziś cały system ochrony zdrowia w Polsce

W momencie ogłoszenie tematu Finału rozpoczęły się w całej Polsce przygotowania do zbiórki. Ruszył mechanizm rejestracji sztabów i wolontariuszy, Fundacja uruchomiła także różne inne formy wsparcia akcji, jak internetowe aukcje charytatywne czy możliwości wpłaty darowizny za pośrednictwem internetu. Szczegóły działań dostępne są na stronie WOŚP.

Podczas każdego finału Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy wraz z współpracującymi na cele Fundacji parterami daje przykład, jak technologia używana na co dzień, może pomagać w niesieniu świątecznej pomocy innym

              

W tym roku wśród partnerów Jerzego Owsiaka znalazły się m.in.: Play, Allegro, mBank, MasterCard, Dawtona, CocaCola, Fundacja Klubu Szefów Kuchni (FKSK) oraz Makro Polska.

„Mastercard gra z WOŚP” to akcja realizowana już szósty rok z rzędu dostarczając corocznie nowych niespodzianek; Allegro wraz z organizującymi aukcje celebrytami oraz Jurkiem Owsiakiem działają razem od 18 lat, z coraz większym sukcesem.  Play od kilku lat współpracuje z Orkiestrą i co roku przygotowuje specjalne wydarzenie, za pośrednictwem których można wspierać cel WOŚP.

W 2018r. sieć Play zaplanowała 24 godzinną transmisję z udziałem gwiazd YouTube i specjalnych gości.. Im dłużej oglądano relację programu, tym więcej pieniędzy Play przekazał dla WOŚP. 26. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w dużym zakresie wspierały media Agory. Redakcja „Gazety Wyborczej” przygotowała licytacje, w których można zdobyć prenumeratę dziennika na 100 lat i o jeden dzień dłużej, spacer po Puszczy Białowieskiej z Adamem Wajrakiem oraz możliwość złożenia życzeń na pierwszej stronie codziennego tytułu.

W dniu tegorocznego Finału, Fundacja Jerzego Owsiaka zebrała rekordową kwotę 81,42 mln zł. Dzięki wsparciu Fundacji, przez mBank, padła największa dotychczasowa wpłata w historii tej akcji – 7 mln zł.  Całkowita suma zbiórki znana będzie dopiero w marcu br – po zakończeniu i podsumowaniu aukcji internetowych.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek