logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.12.2011

Wieczna kolejka po mięso



Ile godzin trzeba stać w kolejce po mięso, z numerem 27 951? A ile dni trzeba czekać na przeszczep jeśli ma się taki sam numer?

Zadeklarowanych dawców organów w Brazylii jest bardzo niewielu, a lista oczekujących na przeszczep zawiera tysiące nazwisk. Władze jednego ze szpitali w Sao Paulo postanowiły zainwestować w kampanię podnoszącą świadomość społeczeństwa na temat transplantologii. W grudniu 2011 roku agencja Y&R z Sao Paulo ruszyła z kampanią pt. „The Waiting Ticket“ (Bilet dla oczekujących).

W jednym z supermarketów, na biletach dla osób oczekujących w kolejkach umieszczono absurdalnie wysokie numery. Sens akcji wyjaśniało jej hasło: „27951 – That would be your position if you were in line waiting to receive an organ transplant. Be an organ donor. Tell your familly.“ (27951 – To może być twój numer, kiedy będziesz czekać na przeszczep. Zostań dawcą organu. Powiedz swojej rodzinie.) Reakcje poszczególnych klientów sfilmowano i tak powstał dodatkowy materiał, który następnie opublikowano w internecie.

Podobną kampanię zorganizowano już w 2009 roku – jej celem również było zachęcenie odbiorcow do złożenia deklaracji o byciu dawcą organów. Nośnikiem hasła również były bilety w sklepach oraz urzędach miasta.
Maria Kotowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek