Ile godzin trzeba stać w kolejce po mięso, z numerem 27 951? A ile dni trzeba czekać na przeszczep jeśli ma się taki sam numer?
Zadeklarowanych dawców organów w Brazylii jest bardzo niewielu, a lista oczekujących na przeszczep zawiera tysiące nazwisk. Władze jednego ze szpitali w Sao Paulo postanowiły zainwestować w kampanię podnoszącą świadomość społeczeństwa na temat transplantologii. W grudniu 2011 roku agencja Y&R z Sao Paulo ruszyła z kampanią pt. „The Waiting Ticket“ (Bilet dla oczekujących).
W jednym z supermarketów, na biletach dla osób oczekujących w kolejkach umieszczono absurdalnie wysokie numery. Sens akcji wyjaśniało jej hasło: „27951 – That would be your position if you were in line waiting to receive an organ transplant. Be an organ donor. Tell your familly.“ (27951 – To może być twój numer, kiedy będziesz czekać na przeszczep. Zostań dawcą organu. Powiedz swojej rodzinie.) Reakcje poszczególnych klientów sfilmowano i tak powstał dodatkowy materiał, który następnie opublikowano w internecie.
Podobną kampanię zorganizowano już w 2009 roku – jej celem również było zachęcenie odbiorcow do złożenia deklaracji o byciu dawcą organów. Nośnikiem hasła również były bilety w sklepach oraz urzędach miasta.
Maria Kotowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
10.01.2023
Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom