logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Wieczna kolejka po mięso
06.12.2011
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Wieczna kolejka po mięso



Ile godzin trzeba stać w kolejce po mięso, z numerem 27 951? A ile dni trzeba czekać na przeszczep jeśli ma się taki sam numer?

Zadeklarowanych dawców organów w Brazylii jest bardzo niewielu, a lista oczekujących na przeszczep zawiera tysiące nazwisk. Władze jednego ze szpitali w Sao Paulo postanowiły zainwestować w kampanię podnoszącą świadomość społeczeństwa na temat transplantologii. W grudniu 2011 roku agencja Y&R z Sao Paulo ruszyła z kampanią pt. „The Waiting Ticket“ (Bilet dla oczekujących).

W jednym z supermarketów, na biletach dla osób oczekujących w kolejkach umieszczono absurdalnie wysokie numery. Sens akcji wyjaśniało jej hasło: „27951 – That would be your position if you were in line waiting to receive an organ transplant. Be an organ donor. Tell your familly.“ (27951 – To może być twój numer, kiedy będziesz czekać na przeszczep. Zostań dawcą organu. Powiedz swojej rodzinie.) Reakcje poszczególnych klientów sfilmowano i tak powstał dodatkowy materiał, który następnie opublikowano w internecie.

Podobną kampanię zorganizowano już w 2009 roku – jej celem również było zachęcenie odbiorcow do złożenia deklaracji o byciu dawcą organów. Nośnikiem hasła również były bilety w sklepach oraz urzędach miasta.
Maria Kotowska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek