logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Więcej alkoholu pije się w domu
10.01.2010
Tematy: Wydarzenia

Więcej alkoholu pije się w domu



Pijąc alkohol w domowym zaciszu, większość ludzi nalewa sobie więcej, niż nalano by im w pubie – informuje serwis „BBC”

Badania w ramach brytyjskiej rządowej kampanii „Know Your Limits” przeprowadzone na 600 osobach z Londynu, Liverpoolu i North Shields wykazały, że nalewały one sobie średnio 38 mililitrów, podczas gdy typowy drink to 25 mililitrów. Szczególnie szczodrą rękę miała grupa badanych pomiędzy 31. a 50. rokiem życia – nalewali średnio 57 mililitrów wódki, ginu czy whiskey. W ekstremalnych przypadkach udawało się osiągnąć i 182 mililitry. Oczywiście więcej nalewali mężczyźni – przeciętnie 43 mililitry, gdy kobietom wystarczały 32. Im większy był kieliszek, tym więcej starano się do niego nalać. Autorzy badań zwracają także uwagę, że wina i piwo zawierają coraz więcej alkoholu w jednostce objętości (mają więcej procentów).

Badani uważali, że wypijają średnio 7,5 jednostki alkoholu tygodniowo, tymczasem było to 17 jednostek. Według oficjalnych brytyjskich wytycznych mężczyzna nie powinien spożywać dziennie więcej niż 3-4 jednostki alkoholu (1 jednostka to około 8 gramów czystego alkoholu), natomiast w przypadku kobiet nie należy przekraczać 2-3 jednostek. W roku 1987 ustalono, że nie należy przekraczać 21 jednostek na tydzień w przypadku mężczyzn, a 14 jednostek – u kobiet. Łatwo nieświadomie podwoić tę dawkę.

Autorzy badań zalecają korzystanie z odpowiednich miarek, często dołączanych przez wytwórców shakerów do ich wyrobów sprzedawanych w okresie świątecznym.
PAP








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.06.2025Wydarzenia

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek