„We will survive” bo rzuciliśmy palenie!
Palenie papierosów to jeden z najskuteczniejszych sposobów na odebranie sobie zdrowia, a nawet życia. Według irlandzkiej organizacji Health Service Executive (HSE) palacze w Irlandii stanowią grupę osób najbardziej zagrożonych śmiercią, destrukcyjnymi chorobami oraz kalectwem. By przeciwdziałać epidemii palenia, a tym samym zredukować koszt leczenia nałogowców, Health Service Executive (HSE) wystartowało z edukacyjna kampanią „Quit”.
Według statystyk irlandzkiej organizacji, co drugi palacz, u którego rozwinęły się choroby w wyniku palenia, umrze. W grupie ryzyka są nie tylko nałogowo sięgający po tytoń miłośnicy palenia, ale również ich bliscy. Jak podaje Ministerstwo Zdrowia „Wdychanie dymu tytoniowego z papierosa palonego przez inną osobę w tym samym pomieszczeniu, jest szczególnie niebezpieczne dla zdrowia, gdyż boczny strumień dymu tytoniowego zawiera od 5 do 15 razy więcej tlenku węgla i od 2 do 20 razy więcej nikotyny niż dym wdychany przez palaczy. Tym samym, wdychanie dymu wydychanego przez palaczy, zwiększa u osób niepalących ryzyko wystąpienia raka płuc i chorób serca (np. choroby niedokrwiennej serca)”.
Niestety, powyższe dane docierają zaledwie do 7% społeczeństwa. Zdecydowana większość postrzega palenie jako mało szkodliwe. Celem poinformowania o prawdziwych konsekwencjach wyrobów tytoniowych, a zwłaszcza przeciwdziałania paleniu, organizacja Health Service Executive uruchomiła platformę internetową – „Quit” – oferując wsparcie w rzucaniu nałogu.
Na potrzeby kampanii zostały przygotowane kilkuminutowe filmy dokumentalne z udziałem mężczyzny dotkniętego śmiertelnymi konsekwencjami palenia – rakiem płuc.
W najnowszej odsłonie kampanii zrealizowano spot wykorzystujący tekst popularnej piosenki „I Will Survive”. Odważny głos Glorii Gaynor puszczany z playbacku „dodaje pewności” bohaterom klipu, by rzucić palenie.
Pierwszy, minutowy teledysk, w jakim nałogowcy wyśpiewują deklarację zerwania z nałogiem, odniósł prawdziwy sukces. Klip trafił do amerykańskich mediów, a o efektach kampanii opowiada Fidelma Browne, odpowiedzialna z ramienia HSE Ireland
„- Jesteśmy podekscytowani, że nasz spot pojawia się w wielu krajach. Kampania „Quit” jest jedną z naszych najlepszych i jesteśmy z niej naprawdę dumni. Dostajemy zapytania o wykorzystanie spotu z wielu krajów Unii Europejskiej, a nawet Australii”
Spot zdobył wiele międzynarodowych wyróżnień, w tym nagrodę Epica Awards. Jego koncepcję stworzyła agencja BBDO Dublin, a wyprodukowała londyńska 2AM films.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu