logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Warszawiacy decydowali o wydatkach miasta
29.07.2014
Tematy: Wydarzenia

Warszawiacy decydowali o wydatkach miasta



W tym roku po raz pierwszy w historii Warszawy jej mieszkańcy dostali możliwość rozdysponowania środków w ramach budżetu partycypacyjnego. 11 lipca ogłoszono zwycięskie projekty, których realizacja nastąpi w przyszłym roku, a teraz przedsięwzięcie będzie podsumowywane.

Członkowie zespołu ds. budżetu partycypacyjnego na Woli – Aneta Skubida (prezes Stowarzyszenia „Wola Zmian”) i Marek Ślusarz (prezes Fundacji „Jeden Muranów”) w środę poprowadzą spotkanie ewaluacyjne, podczas którego omówione zostaną uwagi i postulaty, jakie nasuwają się w związku z dotychczas przeprowadzonymi działaniami w tym zakresie.

Jako przedstawiciele strony społecznej chcemy zebrać i uporządkować nasze spostrzeżenia zarówno co do ogólnej procedury, jak i co do szczegółowych rozwiązań, bo naprawdę zależy nam na tym, żeby jeszcze skuteczniej współpracować z radnymi i urzędnikami – wyjaśnia Marek Ślusarz prezes Fundacji „Jeden Muranów”, gospodarz spotkania. – Chcemy uczestniczyć w udoskonalaniu regulaminu między innymi po to, by osoby, które oceniają zgłaszane przez mieszkańców projekty pod względem formalnym, nie próbowały w żaden w sposób wpływać na ich ocenę merytoryczną – zaznacza.

W środowym spotkaniu swój udział potwierdziły Joanna Erbel i Ewa Stokłuska reprezentujące miejski zespół ds. budżetu partycypacyjnego oraz przedstawiciele dzielnicowych zespołów z całej Warszawy, a więc osoby, które angażują się w prace nad tym przedsięwzięciem i mają na jego temat praktyczną wiedzę.

Zależy nam na przygotowaniu optymalnego harmonogramu działań na przyszły rok, uelastycznieniu procedury oraz jak najpełniejszym dostępie do uzasadnień w przypadku odrzuconych lub modyfikowanych projektów – mówi Aneta Skubida, prezes „Woli Zmian” – stowarzyszenia, które w 2012 r. zabiegało o wprowadzenie budżetu partycypacyjnego na Woli. Bardzo ważne jest też opracowanie strategii promocji tego przedsięwzięcia, bo niemal codziennie spotykam osoby, które nie słyszały o budżecie partycypacyjnym i bardzo żałują, że dowiedziały się o nim zbyt późno, by zgłosić projekt lub zagłosować. Potwierdzają to również liczby – fakt, że w głosowaniu wzięło udział niespełna 10% mieszkańców Warszawy zdecydowanie pokazuje, że mamy do wykonania jeszcze bardzo dużo pracy – dodaje.

Spotkanie odbędzie się 30 lipca o godz. 18:00 w siedzibie Fundacji „Jeden Muranów” na ul. Miłej 22.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek