logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  19.09.2008

Warszawa bez procentów



Do picia alkoholu przyznaje się blisko 85% uczniów szkół ponadpodstawowych, a ponad 80% uważa, że zakup alkoholu w Warszawie nie stanowi większego problemu. Od połowy września trwa kampania "Młoda Warszawa bez %", realizowana po raz 9.

W poprzednich edycjach kampanie były organizowane w okresie letnim ("Lato bez %"), w tym roku organizatorzy chcą sprawdzić uwagę sprzedawców w czasie roku szkolnego. Przedsięwzięcie ma uświadomić sprzedawcom, że powinni żądać dowodu tożsamości od każdego młodego człowieka, który chce kupić alkohol.

W ramach kampanii przeprowadzono m.in. kontrole sklepów. Punkty, w których sprzedawany jest alkohol, były kontrolowane przez osoby pełnoletnie, ale wyglądające na młodsze. Miejsca, w których podczas dwukrotnej kontroli nikt nie poprosił o dowód, zostały wpisane na "czarną listę", a ta przekazana została Komendzie Stołecznej Policji, Straży Miejskiej oraz do Biura Działalności Gospodarczej i Zezwoleń oraz Biura Polityki Społecznej Urzędu m. st. Warszawy.

Spośród ponad 4,3 tys. skontrolowanych podczas wakacji punktów na terenie Warszawy, gdzie sprzedawany jest alkohol, w ponad 200 sprzedawcy podczas obu kontroli nie poprosili o okazanie dokumentu tożsamości. Takim sprzedawcom może grozić utrata koncesji.

W październiku ruszy 2. etap kampanii. Sprzedawcy zostaną zaproszeni na szkolenie dotyczące umiejętności interpersonalnych i asertywności oraz poprawiające znajomość prawa. Odbędą się także szkolenia dla nauczycieli i wychowawców organizowane w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych.

Całkowity koszt kampanii "Młoda Warszawa bez procentów" finansowanej z budżetu miasta to 160 tys. zł.

Sprzedaż alkoholu młodzieży do lat 18 jest zakazana. Placówka handlowa, która nie przestrzega tego zakazu może stracić koncesję na sprzedaż alkoholu.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Młoda Warszawa bez %
Czas:
2008.9.15 - 2008.10.31
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Biuro Polityki Społecznej Miasta Stołecznego Warszawy
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Instytut Homo Homini
Adresaci:
Sprzedawcy, właściciele sklepów z alkoholem
Hasło kampani:
Młoda Warszawa bez %





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek