logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Warszawa bez barier
09.07.2009
Tematy: Wydarzenia

Warszawa bez barier



Ruszyła 6. edycja konkursu „Warszawa bez barier”, którego celem jest wyłonienie najlepszych rozwiązań architektonicznych na rzecz niepełnosprawnych mieszkańców Warszawy. Jego organizatorami są Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji oraz Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy.

W konkursie zostaną nagrodzone zarówno obiekty dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, jak i osoby, które prześlą zgłoszenie. Do końca października Warszawiacy mogą zgłaszać obiekty, które ich zdaniem, są najlepiej dostosowana do potrzeb osób z różnymi typami niepełnosprawności. Pula nagród finansowych wynosi 12.000 zł.
– Od 6 lat prowadzimy konkurs „Warszawa bez barier”. Poprzez jego organizację chcemy promować obiekty dostępne dla osób z różnymi typami niepełnosprawności – trzeba pamiętać, że wzorcowe obiekty są projektowane nie tylko z myślą o osobach z niepełnosprawnością ruchową. Idealne rozwiązania stanowią przykład projektowania uniwersalnego, które uwzględnia również potrzeby osób niewidomych, czy niedowidzących – powiedział Piotr Pawłowski, Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Obiekty będą oceniane w czterech kategoriach: obiekt użyteczności publicznej, obiekt mieszkalny, obiekty i przestrzenie zabytkowe oraz przestrzeń publiczna. Ponadto projektant obiektu, który zwycięży lub zostanie wyróżniony w konkursie otrzyma dyplom „Architekta Warszawy bez barier”, natomiast właściciel bądź zarządca budynku otrzyma tablicę pamiątkową do umieszczenia na elewacji obiektu i dyplom pamiątkowy.

Prace konkursowe powinny zawierać nazwę obiektu i jego adres, fotografie i krótki opis zastosowanych rozwiązań dla osób z niepełnosprawnością, jak również dane kontaktowe osoby zgłaszającej obiekt. Do pracy należy dołączyć pisemne oświadczenie wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Zgłoszenia w formie – papierowej bądź elektronicznej – należy przesłać do 30 października 2009 r. na adres Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji lub mailowo. Szczegóły konkursu znajdują się na stronie http://www.niepelnosprawni.pl/warszawabezbarier
M. Czerepak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek