logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Walka z falami trwa
07.06.2010
Tematy: Wydarzenia

Walka z falami trwa



Od 18 maja Polski Czerwony Krzyż pomaga osobom poszkodowanym przez powódź z Małopolski, Śląska, Podkarpacia, Mazowsza, woj. Opolskiego, Świętokrzyskiego i Dolnośląskiego.

9 Grup Ratownictwa PCK stale wspiera działania Straży Pożarnej, Policji i Pogotowia podczas umacniania wałów przeciwpowodziowych i ewakuacji ludności z terenów zagrożonych zalaniem. Ratownicy PCK udzielają pierwszej pomocy.

Ratownicy z Kielc, Sandomierza Ostrowca Świętokrzyskiego i Przemyśla prowadzą działania ratunkowe w Sandomierzu. Codziennie w Polowym Punkcie Medycznym udzielają pomocy ewakuowanym osobom oraz wspomagają służby ratunkowe.

Od 1 do 10 czerwca br. Małopolski Zarząd Okręgowy PCK organizuje „zieloną szkołę” dla 33 dzieci i 3 opiekunów z terenów powodziowych z Zaborowa w gminie Szczurowa.

Do potrzebujących stale docierają transporty z pomocą. Dotychczas przekazano do Krakowa, Częstochowy, Sandomierza, Świeciechowa, Annopola, Dobrego, Gąbina, Płocka, Gorlic, Mielca, Strzyżowa i Tarnobrzegu – koce, śpiwory, materace, łóżka polowe, środki czystości, kurtki przeciwdeszczowe.

Wysłano w sumie 94 transporty, o wadze 183.948,65 kg i wartości 1.177.461,62 zł (dary rzeczowe ze zbiórek od społeczeństwa). Na specjalne konto zbiórkowe wpłynęło ponad 2.200.000 zł, natomiast z SMS-ów zebrano 1.200.000 zł. Pomoc od PCK uzyskało dotychczas 24.874 osób poszkodowanych.

Transporty organizują też producenci wody mineralnej, środków czystości i żywności – Muszynianka, Procter & Gamble, Unilever, Henkel, Kupiec, Łosoś, Johnson & Johnson.

Polski Czerwony Krzyż nadal zachęca do wsparcia powodzian wpłatami na specjalne konto bankowe, SMS-ami – 7364 o treści „POMOC” i darami rzeczowymi.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek