logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  05.05.2014

Walczą, choć nie będzie braw ani medali



Zdeterminowani, odważni, wytrwali – to cechy często przypisywane sportowcom. Bohaterowie spotu nie otrzymają, tak jak oni, braw czy medali za włożony wysiłek, jednak walczą dalej.

Życie ze stwardnieniem rozsianym (SM) skłania osoby chore do podejmowania zaciętej walki  – dla jednych pacjentów o utrzymanie dotychczasowej sprawności, a dla innych o możliwość samodzielnego wykonywania prostych, codziennych czynności. W maju 2014 rusza trzecia odsłona kampanii „SM – Walcz o siebie”.

Kampania zwraca uwagę na przymioty, które kojarzą się z osobami uprawiającymi sport, ale które w opinii organizatorów mają także osoby z SM. Potrzebna im jest determinacja, aby dążyć do wyznaczonego sobie celu – bo wiadomość o nieuleczalnej chorobie jest trudnym przeżyciem dla każdego człowieka; odwaga, żeby nie bać się jutra i podejmować wciąż nowe wyzwania, gdyż nie można być pewnym dalszego przebiegu choroby, a każdy pacjent może doświadczyć innych objawów; oraz wytrwałość w przestrzeganiu zaleceń specjalisty, bo w przypadku SM leczenie to nie tylko leki, ale także często codzienna rehabilitacja.

Według szacunkowych danych w Polsce na stwardnienie rozsiane, przewlekłą i nieuleczalną chorobę autoimmunologiczną ośrodkowego układu nerwowego, choruje 45 tys. osób. Właśnie do tej grupy pacjentów oraz całego społeczeństwa skierowana jest trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii „SM – Walcz o siebie”. W tym roku idea kampanii skupia się wokół hasła: „Musisz walczyć, bo stawką jest Twoje życie…”. Jej celem jest kontynuowanie dyskusji na temat sytuacji pacjentów z SM w Polsce, ale także przypominanie również samym pacjentom, zwłaszcza tym nowo zdiagnozowanym, że właściwe leczenie i specjalistyczna rehabilitacja rozpoczęte na wczesnym etapie choroby coraz częściej dają choremu szansę na normalne funkcjonowanie. W ramach kampanii powstał 30-sekundowy spot telewizyjno-kinowy, którego bohaterami są pacjenci z SM. Jednym z nich jest Ernest Wójcik, który komentuje: Razem z innymi pacjentami pokazujemy naszą codzienną walkę o najważniejsze w życiu sprawy. W przewrotny sposób porównujemy je do wyczynów sportowych. Należy pamiętać, że dla nas chorych, niekiedy proste czynności mogą okazać się tak dużym wysiłkiem jak dla sportowców walka o medal. 

III edycja kampanii „SM – Walcz o siebie” będzie emitowana m.in. w telewizji (TVP, TVN, Tele5, Polonia1), radio (TOK FM, Złote Przeboje, Roxy FM, Radio Dla Ciebie, Antyradio, Radio Kolor, Eska Rock, Plus, Merkury, MC Radio, Radio Lublin, Radio Neuropozytywni, radio PTSR), prasie (Gazeta Wyborcza, Wprost, Rzeczpospolita), Multikinie, Internecie, w pubach i gimnazjonach (Benefit Multimedia), w placówkach zdrowotnych LUX MED, na citylightach, autobusach (AMS) i tramwajach. Za strategię, kreację, pozyskiwanie partnerów mediowych odpowiada agencja TELESCOPE, działania w internecie wspomaga agencja Eura 7.

Poprzednie edycje kampanii mają na swoim koncie tytuł Kampanii Społecznej Roku 2012 w kategorii Zdrowie oraz brązowe Effie w kategorii Pro Bono. Działania realizowane w ramach kampanii zyskały poparcie prof. dr hab. n. med. Krzysztofa Selmaja, Kierownika Katedry i Kliniki Neurologii Akademii Medycznej w Łodzi. Kampanię wspiera także Polskie Towarzystwo Rehabilitacji Neurologicznej. Patronat nad kampanią objęły dwie międzynarodowe organizacje European Multiple Sclerosis Platform (EMSP) Multiple Sclerosis International Federation (MSIF) oraz Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Partnerami kampanii są: PTSR (Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego), Fundacja NEUROPOZYTYWNI i Fundacja URSZULI JAWORSKIEJ. Partnerem wspierającym jest portal TacyJakJa.pl. Kampanię wspierają firmy: Biogen Idec, Sanofii Genzyme, Novartis i Teva.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek