logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Kampanie gospodarcze, Praca i polityka zatrudnienia
   ──────  19.01.2011

W obronie emerytur czy OFE?

Your browser does not support the video tag.


"Od 11 lat oszczędzamy na swoje emerytury. Teraz politycy chcą zabrać nasze pieniądze" – mówią Izba Gospodarcza Towarzystw Emerytalnych i Business Centre Club w kampanii „Obroń emeryturę”.

Akcja jest odpowiedzią Otwartych Funduszy Emerytalnych na planowane przez rząd zmiany w systemie emerytalnym. W celu ograniczenia przyrostu długu publicznego i deficytu zamiast 7,3 proc. składki do OFE ma trafiać 2,3 proc. Pozostałe 5 proc. będzie księgowane na indywidualnych kontach osobistych w ZUS.

Twórcy kampanii chcą przekonać Polaków, że wprowadzenie w życie rządowej koncepcji jest obarczone ryzykiem obniżenia przyszłych świadczeń. "Uważamy, że tych 15 mln Polaków (którzy mają konta w OFE – red.) powinno stanąć w obronie swoich pieniędzy" – podkreśla prezes IGTE Ewa Lewicka.

W ramach kampanii w telewizji oraz internecie emitowany jest spot, w którym związkowcy z "Solidarności" apelują do rządu i premiera, aby nie zabierał ich pieniędzy z OFE. W dużych miastach można też zobaczyć billboardy z groźnie brzmiącym hasłem „Politycy dobierają się do Twojej emerytury. Broń swoich pieniędzy!”, na których ręka elegancko ubranej osoby (zapewne polityka) sięga po pieniądze (w domyśle – należące do płatników składek). Spot i billboardy zachęcają również do odwiedzenia strony internetowej www.obronemeryture.pl , z której można wysłać do premiera Donalda Tuska list z protestem przeciwko planowanym reformom oraz zapoznać się ze stanowiskiem organizatorów kampanii.

Akcja ma trwać przez miesiąc, a jej koszt, 980 tys. złotych, pokryły Otwarte Fundusze Emerytalne zrzeszone w IGTE. Decyzja o jej rozpoczęciu nie była jednak jednomyślna – część spośród 12 członków Izby była przeciwko kampanii, niektóre OFE wstrzymały się od głosu.

Kontrowersje budzi również sposób jej przeprowadzania – billboardy oraz spoty mogą sugerować, że zaistniała oddolna akcja obywateli przeciwko krzywdzącemu pomysłowi rządu, tymczasem chodzi o obronę interesów OFE, które stracą w wyniku państwowych regulacji.

Nie można jednoznacznie stwierdzić, czy proponowane zmiany w systemie emerytalnym doprowadzą do obniżenia świadczeń emerytalnych, model reformy jest obiektem debaty toczącej się pomiędzy rządem a środowiskiem przedsiębiorców, dlatego wydaje się, że akcja „obroń emeryturę” ma charakter kampanii bardziej politycznej niż akcji społecznej, na którą się kreuje.
P.Lenarczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Obroń emeryturę
Czas:
2011.1.17 - 2011.2.17
Tematy:
Kampanie gospodarcze, Praca i polityka zatrudnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Izba Gospodarcza Towarzystw Emerytalnych, Business Centre Club
Media:
Billboardy, internet, telewizja, prasa
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby pracujące, wpłacające składki emerytalne
Hasło kampani:
Politycy dobierają się do Twojej emerytury. Broń swoich pieniędzy!





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 13.01.2023

    Inflacja z ogromnym wpływem na zmiany w zachowaniach Polaków


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek