logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > W łóżku z samochodem
10.03.2011
Tematy: Kampanie, Portugalia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

W łóżku z samochodem



Kobieta i mężczyzna leżą w swoich łóżkach pogrążeni we śnie. Oboje przykryci 'samochodową karoserią’. Lepiej spać w łóżku niż w samochodzie mówi w swojej kampanii "Driving tired can kill" („Zmęczenie jazdą może zabić”) Portugalskie Stowarzyszenie ds. Snu.

Zaśnięcie za kierownicą jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków drogowych, tuż obok jazdy po pijanemu oraz z nadmierną prędkością. Zaburzenia koncentracji, senność, zmęczenie oznaczają  brak natychmiastowej reakcji, która jest gwarantem bezpieczeństwa na drodze. Estetyczne fotografie Clausa Stellfelda pozbawione są jakichkolwiek elementów krwawych czy szokujących. Odbiorcy mogą spokojnie zastanowić się nad tym, co im grozi kiedy „zasną za kółkiem”.

Badania dotyczące zasypiania za kierownicą przeprowadzano wielokrotnie na całym świecie. Ochotnicy podłączani do elektrod przemierzali kilometry, co miało na celu sprawdzenie ich czujności i refleksu w samochodzie. Wyniki były zatrważające. Wielu kierowców nie było nawet świadomych, że podczas dłuższych tras kilka razy zasypiało i spało od 30 sekund do 2,5 minuty.

 Plakaty i reklamy prasowe ze śpiącą para emitowano od początku marca w portugalskich mediach.
J. Bielak



Nazwa kampanii:
Driving tired can kill
Czas:
2011.3.1 - 2011.3.30
Nadawca:
Portuguese Sleep Association
Media:
Prasa, plakaty
Wykonawca:
Fischer+ bus
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Driving tired can kill (Zmęczenie jazdą może zabić)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek