Moda i uroda. Czasem społecznie, czasem aspołecznie
W Benettonie bez zmian
Kampanie reklamowe włoskiej firmy Benetton łatwiej pomylić z kampaniami społecznymi niż z kreacjami konkurencji. To za sprawą ich społecznego i często bardzo kontrowersyjnego przekazu opatrzonego jedynie logotypem brandu. Poruszano w nich między innymi problemy HIV/AIDS, wojen, ekologii i głodu. Jedną z najbardziej szokujących reklam Benettona było zdjęcie umierającego na AIDS mężczyzny autorstwa Oliviero Toscaniego. Ostatnia, głośna kampania włoskiej marki, nagrodzona właśnie Grand Prix na festiwalu w Cannes, przedstawiała całujące się pary zwaśnionych polityków i przywódców religijnych. Obama całował się z Hugo Chavezem, Sarkozy z Merkel, a papież Benedykt XVI z kairskim imamem. To właśnie ta ostatnia kreacja wzbudziła największe kontrowersje i pozwoliła marce zbudować publicity na fali świętego oburzenia Watykanu. Benetton zareagował niemal błyskawicznie i usunął fotografię z kampanii i przeprosił zainteresowanych. Cały spór relacjonowały media. Wydaje się, że włoska firma do perfekcji opanowała sztukę bulwersowania, podsycania kontrowersji i wyceniania czasu antenowego doniesień medialnych na koszt publikacji komercyjnej reklamy. I może w tym szaleństwie jest metoda – media miały dzięki temu materiał na 3 newsy: „Benetton znów szokuje”, „Watykan jest oburzony”, ”Benetton przeprasza”, a w każdej informacji załączona omawiana kreacja.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem