logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Uwolnić od duszenia
15.01.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Uwolnić od duszenia



Plastikowa folia, w którą czasem pakuje się wydania czasopism, odegrała rolę w kampanii. Na okładce najnowszego numeru brytyjskiej edycji magazynu Cosmopolitan pojawił się wizerunek młodej kobiety, która się dusi. Rozerwanie opakowania ją uwalnia.

Okładka nawiązuje do historii Shafilei Ahmed, pochodzącej z pakistańskiej rodziny zamieszkałej w Wielkiej Brytanii. 17-latka, krytykowana wcześniej przez rodziców za "zachodni" tryb życia, została przez nich uduszona za pomocą foliowej torby wepchniętej do gardła, gdy odmówiła wyjścia za mąż za dużo starszego mężczyznę. Zbrodni dokonano w 2003 roku; rodzice dziewczyny zostali skazani w 2012. Martwiliście się bardziej o reputację, niż kochaliście swoją córkę – komentował sędzia.

Kampanię przygotowało Leo Burnett Change dla organizacji Karma Nirvana, zajmującej się pomocą osobom, które doznają tzw. "przemocy honorowej", czyli popełnianej przez rodzinę z powodu rzekomo niewłaściwego zachowania jej członka. Akcja ma przypominać o tym problemie. Karma Nirvana w partnerstwie z Cosmopolitan i Henry Jackson Society planuje w tym roku zorganizować wydarzenie poświęcone ofiarom takiej przemocy, które odbędzie się 14 lipca, w dzień urodzin Shafilei Ahmed.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek