logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Uwaga w Walentynki
11.02.2010
Tematy: Wydarzenia

Uwaga w Walentynki



14 lutego obchodzone są nie tylko Walentynki, ale także Światowy Dzień Chorych na Padaczkę. Tego dnia po raz drugi odbędzie się akcja społeczna organizowana przez stowarzyszenia osób chorych na padaczkę. Tegorocznym hasłem akcji jest „EPI- Edukacja, Pomoc, Integracja – dziecko z padaczką w szkole”. Ambasadorem akcji został Piotr Gąsowski.

W Polsce żyje ok. 400.000 chorych na padaczkę. Dotyka ona najczęściej dzieci. W 70% przypadków pierwszy atak choroby pojawia się przed 14 rokiem życia.

Celem akcji jest przede wszystkim informowanie społeczeństwa oraz zwrócenie uwagi na problem chorych na padaczkę. Ma ona edukować, pokazywać jak zachować się w przypadku napadu padaczkowego.

W niedzielę 14 lutego w 7 miastach – Warszawie, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Poznaniu, Sławnie i Łodzi – chorzy na padaczkę, ich rodziny i wolontariusze będą rozdawać specjalne „walentynki” z informacjami o padaczce. Happening edukacyjny odbędzie się w najbardziej uczęszczanych punktach miast w godzinach wczesno-popołudniowych.

Spot akcji będzie emitowany w Multikinach w miastach biorących udział w projekcie. Dodatkowo szkoły podstawowe i gimnazja otrzymają materiały z filmem instruktażowym pokazującym jak zachować się w sytuacji napadu padaczkowego.

Inicjatorami tegorocznej edycji akcji są stowarzyszenia pacjentów: Polskie Stowarzyszenie Ludzi Cierpiących na Padaczkę – Zarząd Główny w Białymstoku oraz oddziały w Sławnie i Ozorkowie, Stowarzyszenie Osób Dotkniętych Padaczką i Przyjaciół „Spokojna Głowa”, Fundacja Oli Leśniewskiej, Nadwiślańskie Stowarzyszenie Chorych na Epilepsję i ich Przyjaciół PIAST, Gdańskie Stowarzyszenie Epileptyków, Stowarzyszenie Ludzi z Epilepsją, Niepełnosprawnych i Ich Przyjaciół „KONICZYNKA”, oraz portal Tacyjakja.pl. Do organizacji przyłączyła się także Fundacja Epileptologii Prof. Jerzego Majkowskiego.
M. Czerepak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek