logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Uwaga, ryba za burtą
05.10.2012
Tematy: Wydarzenia

Uwaga, ryba za burtą



27 września w Cinema City Krewetka w Gdańsku odbyła się premiera filmu „Ryba Za Burtą!”
w reżyserii Roberta Jewuły. Film poruszył temat problemów nieodpowiednich unijnych regulacji prawnych w zakresie tzw. odrzutów rybnych (czyli dopuszczania do wyrzucania ryb za burtę), przyczyniających się do uszczuplenia zasobów rybnych.

Premiera została poprzedzona akcją informacyjną w Gdańsku, podczas której były zbierane podpisy pod petycją na rzecz powstrzymania marnotrawstwa ryb, skierowaną do komisarz Marii Damanaki, członków Grupy Reform Wspólnej Polityki Rybołówstwa oraz wszystkich deputowanych do Parlamentu Europejskiego Premierę otworzył producent filmu Marek Nawracaj. Trwający ponad 22 minuty materiał został stworzony w formie wywiadu przeprowadzanego przez dziennikarza i kulinarnego specjalistę Roberta Makłowicza (noszącego tytuł Gospodarza kampanii) z przedstawicielami rządu, światowych organizacji chroniących organizmy żywe oraz środowiska rybackiego. Po seansie organizatorzy otworzyli panel dyskusyjny, w którym każdy z gości miał możliwość wypowiedzenia się w temacie oraz uzyskania odpowiedzi na nurtujące go wątpliwości.

Obecni na sali przedstawiciele światowych organizacji i jednocześnie bohaterowie filmu: m. in. Magdalena Figura z Greenpeace Polska i Justyna Niewolewska z koalicji OCEAN2012, odpowiadali również na pytania o zagrożone gatunki, wyrzucanie martwych ryb za burtę, a także rodzaje wykorzystywanych sieci oraz możliwości regulacji dotychczasowych ustaw.

Kampania „Ryba za Burtą!” stanowi polską odsłonę akcji „Hugh’s Fish Fight” na rzecz powstrzymania marnotrawstwa ryb. Pomysłodawcą akcji jest Hugh Fearnley-Whittingstall, brytyjski dziennikarz. W akcję, oprócz znanych, światowych organizacji jak: Greenpeace Polska, WWF Polska i koalicja OCEAN2012, zaangażowali się także polscy oraz zagraniczni celebryci, m.in.: członkowie zespołu Coldplay, aktor Stephen Fry, Andrzej Sołtysik, Artur Więcek, Magdalena Mołek, Krzysztof Skiba czy Dorota Gardias.

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie www.rybazaburta.pl oraz na Facebooku i Twitterze.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek