logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  05.10.2012

Uwaga, ryba za burtą



27 września w Cinema City Krewetka w Gdańsku odbyła się premiera filmu „Ryba Za Burtą!”
w reżyserii Roberta Jewuły. Film poruszył temat problemów nieodpowiednich unijnych regulacji prawnych w zakresie tzw. odrzutów rybnych (czyli dopuszczania do wyrzucania ryb za burtę), przyczyniających się do uszczuplenia zasobów rybnych.

Premiera została poprzedzona akcją informacyjną w Gdańsku, podczas której były zbierane podpisy pod petycją na rzecz powstrzymania marnotrawstwa ryb, skierowaną do komisarz Marii Damanaki, członków Grupy Reform Wspólnej Polityki Rybołówstwa oraz wszystkich deputowanych do Parlamentu Europejskiego Premierę otworzył producent filmu Marek Nawracaj. Trwający ponad 22 minuty materiał został stworzony w formie wywiadu przeprowadzanego przez dziennikarza i kulinarnego specjalistę Roberta Makłowicza (noszącego tytuł Gospodarza kampanii) z przedstawicielami rządu, światowych organizacji chroniących organizmy żywe oraz środowiska rybackiego. Po seansie organizatorzy otworzyli panel dyskusyjny, w którym każdy z gości miał możliwość wypowiedzenia się w temacie oraz uzyskania odpowiedzi na nurtujące go wątpliwości.

Obecni na sali przedstawiciele światowych organizacji i jednocześnie bohaterowie filmu: m. in. Magdalena Figura z Greenpeace Polska i Justyna Niewolewska z koalicji OCEAN2012, odpowiadali również na pytania o zagrożone gatunki, wyrzucanie martwych ryb za burtę, a także rodzaje wykorzystywanych sieci oraz możliwości regulacji dotychczasowych ustaw.

Kampania „Ryba za Burtą!” stanowi polską odsłonę akcji „Hugh’s Fish Fight” na rzecz powstrzymania marnotrawstwa ryb. Pomysłodawcą akcji jest Hugh Fearnley-Whittingstall, brytyjski dziennikarz. W akcję, oprócz znanych, światowych organizacji jak: Greenpeace Polska, WWF Polska i koalicja OCEAN2012, zaangażowali się także polscy oraz zagraniczni celebryci, m.in.: członkowie zespołu Coldplay, aktor Stephen Fry, Andrzej Sołtysik, Artur Więcek, Magdalena Mołek, Krzysztof Skiba czy Dorota Gardias.

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie www.rybazaburta.pl oraz na Facebooku i Twitterze.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek