logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Uwaga na zabójczą playlistę
13.07.2017
Tematy: Akcje, Kampanie, Kraje, Holandia, Problemy społeczne, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Uwaga na zabójczą playlistę



Na jednym ze skrzyżowań ulicznych w Rotterdamie zainstalowana została niecodzienna sygnalizacja świetlna, która powstała w wyniku współpracy władz miasta i Akademii Willema de Kooninga. Nazywa się 'Play Attention’ (dosł. „graj uwagę” – gra słów oparta na sformułowaniu „pay attention” – „bądź uważny” oraz „play” – „graj”, „odtwarzaj”) i służy zwróceniu uwagi na zagrożenie, jakie niesie ze sobą korzystanie ze smartfonów w trakcie przemieszczania się po mieście i w ruchu drogowym.

Pomysł odwołuje się bezpośrednio do bardzo konkretnego przypadku – śmierci 13-letniego Tommy-Boya, który zginął w trakcie jazdy rowerem, ponieważ był zbyt zaabsorbowany ustawianiem odpowiedniej muzyki w swoim telefonie.

Instalacja składa się ze świateł drogowych, do których podłączony jest głośnik oraz przycisk. Kiedy tylko zostanie on wciśnięty przez uczestnika ruchu drogowego, uruchamia się automatycznie odtwarzanie rzeczywistej playlisty utworów, z której korzystał przed śmiercią Tommy-Boy. Na ekranie pojawia się komunikat: „Press the button for the next track. Tommy-Boy Kulkens (13) died on the bike. He was busy with music on his phone. You are now listening to his playlist. Play Attention.” („Wciśnij guzik, aby zmienić piosenkę. Tommy-Boy Kulkens zginął w trakcie jazdy rowerem. Był zajęty muzyką w swoim telefonie. Słuchasz teraz jego playlisty. Bądź uważny”).

Światła będą edukowały mieszkańców Rotterdamu przez dwa miesiące, po czym ruszą w podróż po Holandii. Ściągnięciem ich do siebie interesują się także inne kraje.



Nazwa kampanii:
Play Attention
Nadawca:
Miasto Rotterdam, Akademia Willema de Kooninga
Adresaci:
Uczestnicy ruchu drogowego
Hasło kampani:
Press the button for the next track. Tommy-Boy Kulkens (13) died on the bike. He was busy with music on his phone. You are now listening to his playlist. Play Attention.





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek