logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko, Kampanie gospodarcze
   ──────  10.05.2008

Uwaga na wagę zwierząt



Co czwarty pies i co czwarty kot jest otyły. Rusza właśnie Ogólnopolski Tydzień Walki z Otyłością Psów i Kotów.

Otyłość zwierząt to poważna choroba. Lekarze weterynarii ostrzegają, że u otyłych zwierząt wzrasta ryzyko rozwoju wielu problemów zdrowotnych, takich jak choroby serca, układu oddechowego, schorzenia kostno-stawowe, cukrzyca czy spadek odporności. 12 maja w ramach kampanii „Ważą się losy psów i kotów” rozpoczyna się Ogólnopolski Tydzień Walki z Otyłością Psów i Kotów.

Ma on na celu zbudowanie świadomości na temat otyłości zwierząt, a także uwrażliwienie na konieczność stałego kontrolowania masy ciała zwierząt, a w przypadku osobników już otyłych przekonanie właścicieli o konieczności natychmiastowej zmiany trybu życia ich podopiecznego i zmiany sposobu żywienia.

Kampania prowadzona jest od kwietnia b.r. Na jej potrzeby stworzono stronę internetową www.otylosczwierzat.pl, na której można znaleźć szczegółowe informacje dotyczące nadwagi, sposobu jej zapobiegania i leczenia, a także odnaleźć gabinet weterynaryjny, w którym można otrzymać kompleksową informację i uzyskać wskazania dietetyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta. Uruchomiona została poradnia on-line, w której można zadać pytanie lekarzowi weterynarii, skonsultować problem lub otrzymać kompleksową informację, dotyczącą leczenia nadwagi u zwierząt. Poradnia on-line stanowi dodatkową platformę informacji na temat celów i założeń kampanii, ale przede wszystkim samej otyłości zwierząt.

Podczas Ogólnopolskiego Tygodnia Walki z Otyłością Psów i Kotów w największych miastach Polski tj. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu oraz Poznaniu pojawią się „Strażnicy psiej wagi”. Dwuosobowe patrole będą informowały o akcji i edukowały na temat otyłości zwierząt oraz zachęcały do systematycznej kontroli wagi zwierząt w lecznicach weterynaryjnych. Rozdawać będą ulotki informacyjne dotyczące nadwagi, specjalne karty z prawidłową wagą poszczególnych ras, a także piłeczki, z nadrukowanym adresem strony kampanii. Będą one zachęcały psy do zabawy, a co za tym idzie do aktywności fizycznej, zaś właścicielom przypominały o regularnej kontroli masy ciała podopiecznego.

Organizatorem kampanii „Ważą się losy psów i kotów” oraz Ogólnopolskiego Tygodnia Walki z Otyłością Psów i Kotów jest firma Royal Canin. Patronat merytoryczny nad projektem objęły Fundacja Alteri, Polskie Towarzystwo Kynoterapeutyczne oraz Małopolska Grupa Poszukiwawczo – Ratownicza.

Harmonogram„Psich Patroli”
Warszawa: 10.05.2008 Pola Mokotowskie
Kraków: 11.05.2008 Krakowskie Błonie
Poznań: 17.05.2008 Park Marcinkowskiego
Wrocław: 18.05.2008 Park Południowy

Badania wskazują, że pomimo wiedzy na temat odpowiedniego doboru pokarmu dla zwierząt, ponad połowa badanych stosujących gotową karmę, daje swoim zwierzętom dodatkowo różnego rodzaju przysmaki, więcej niż 3 razy w tygodniu, a co trzeci dokarmia zwierzę przy stole. Osoby młode do 24 roku życia mają dwukrotnie większą skłonność do karmienia zwierząt 3 razy dziennie niż osoby starsze powyżej 55 lat. Ponadto przysmaki zwierzętom częściej podają mężczyźni niż kobiety oraz osoby młode, do 24 roku życia.

—
Komentarz Redakcji: Taka akcja edukacyjna ma oczywiście też charakter komercyjny – organizowana jest w końcu przez producenta pokarmów i programu SlimFit dla zwierząt. Zaznaczamy to dobitnie, a o problemie otyłości zwierząt informujemy sądząc, że rzecz jest warta szczególnej uwagi.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Ważą się losy psów i kotów
Czas:
2008.4.15
Tematy:
Ekologia i środowisko, Kampanie gospodarcze
Kraje:
Polska
Nadawca:
Royal Canin, Fundacja Alteri, Polskie Towarzystwo Kynoterapeutyczne, Małopolska Grupa Poszukiwawczo - Ratownicza
Media:
Internet, ulotki
Adresaci:
Właściciele zwierząt
Hasło kampani:
Ważą się losy psów i kotów





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek