logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Uwaga czerwone!
11.06.2017
Tematy: Kampanie, Francja, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Uwaga czerwone!



rrr Pisk opon, krzyk dziewczyny, odgłos upadającej hulajnogi i … nic.

4500 osób to liczna pieszych, którzy corocznie ulegają wypadkom drogowym granicach administracyjnych Paryża. Zdarzenia z udziałem pieszych najczęściej spowodowane są niefrasobliwością, pośpiechem lub ignorowaniem podstawowych zasad ruchu drogowego. The Road Safety Authority of Paris (urząd ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Paryżu) we współpracy z agencją SERVICEPLAN France przygotowało niecodzienną akcję mającą na celu zwrócenie uwagi pieszych na bezpieczeństwo w ruchu miejskim.

„The Virtual Crash Billboard („Wirtualny wypadek”) stanowi interaktywną instalację, która skutecznie, wręcz nieco „brutalnie” przypomina o podstawowych zasadach przechodzenia przez ulicę. W momencie, kiedy niczego nieświadomy pieszy wkracza na przejście dla pieszych, na czerwonym świetle, automatycznie uruchamia mechanizm, który jednocześnie imituje dźwięk zatrzymującego się z piskiem opon pojazdu oraz wykonuje zdjęcie przerażonej osoby. Wrażenie wywołane samym dźwiękiem hamującego samochodu jest niesamowicie silne, a na sfotografowanych twarzach przechodniów widać prawdziwe przerażenie. Dopiero po chwili dochodzą do siebie uświadamiając sobie, że nic się nie stało. Wówczas na pobliskim billboardzie mogą zobaczyć swoją pełną strachu twarz wraz z informacją: „Ne prenez pas le risque de voir le mort en face. Traversez en respectant les feux de signalization” („Nie podejmuj ryzyka by spojrzeć śmierci w twarz. Przechodząc przez ulicę zwracaj uwagę na sygnalizację świetlną”).

Opnie na temat wykorzystania w kampaniach społecznych mechanizmów mających na celu wywołanie silnych, nieprzyjemnych dla odbiorców lub uczestników emocji w postaci lęku, czy złości są podzielone. Niemniej w tym wypadku ich zastosowanie oraz intensywność doznań wydają się uzasadnione z uwagi na cel kampanii, jakim jest zmiana przyzwyczajeń wśród „ofiar” zaaranżowanego „wypadku”. Napięciu wywołanemu przy pomocy interaktywnej instalacji towarzyszy widok przerażonej twarzy w połączeniu z jasnym i wyraźnym komunikatem. Fotografia podtrzymuje tym samym zaangażowanie uczestnika odpowiednio ukierunkowując je w stronę refleksji nad swoim zachowaniem, a w dalszej kolejności (miejmy nadzieję !) prowadzić będzie do zmiany dotychczasowych zachowań.



Nadawca:
Road Safety Authority France
Media:
Ambient, Digital, Interactive & Mobile
Wykonawca:
SERVICEPLAN France
Adresaci:
ogół społeczeństwa





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek