Bo ma klasę czy zasady, bo to normalne, bo szacunek to podstawa. "Ustępuję, to takie łódzkie" to hasło kampanii społecznej, zainagurowanej 16 września w Łodzi i mającej na celu uświadomienie pasażerom środków komunikacji miejskiej jak ważne jest ustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym – kobietom w ciąży i z dziećmi, osobom starszym oraz niepełnosprawnym. Akcja potrwa do maja 2016.
Twórcami kampanii są IKEA Łódź oraz MPK-Łódź. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez MPK-Łódź w okresie wakacyjnym wśród niedogodności, jakie pasażerowie odczuwają w trakcie podróży środkami komunikacji miejskiej, często wymieniane jest nieustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym (wskazało je 30% ankietowanych).
Z danych IKEA Łódź wynika, że w 2014 roku 48% odwiedzających sklep przybyło do niego tramwajem lub autobusem. Środki komunikacji miejskiej wybiera także 38% pracowników IKEA Łódź. Stąd pomysł włączenia się sklepu w akcję.
Kampania widoczna jest na stronie internetowej MPK Łódź i we wszystkich środkach komunikacji miejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem tramwaju nr 11, którego trasa wiedzie prawie przez całe miasto, z Helenówka pod sklep IKEA Łódź. W ramach kampanii planowane są także edukacyjne spotkania dla najmłodszych.
Za koncepcję kampanii odpowiada IKEA Łódź i agencja 38PR & Content Communication, która jest również realizatorem kampanii. Postacie stworzyła Anna Miśkiewicz, stronę przygotowała agencja Rabidus.
Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.ustepuje.pl.
zobacz także
-
16.06.2025Wydarzenia
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024Wydarzenia
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland