Operator sieci komórkowej Plus GSM oraz Polski Czerwony Krzyż w lipcu 2002 roku zorganizowali kampanię "Przywróć uśmiech sms-em", której celem była zbiórka funduszy na dożywienie dzieci – chodziło o to, aby w całej Polsce mogły zjeść ciepły posiłek przynajmniej raz dziennie. Dodatkowo chodziło o zwiększenie świadomości zjawiska głodu i niedożywienia wśród dzieci oraz ich negatywnych następstw. W pierwszych 7 tygodniach trwania akcji użytkownicy sieci Plus GSM wysłali blisko 55.000 sms-ów, co oznacza, że ufundowali 55 tysięcy posiłków – jeden SMS o treści „Pomoc” pokrywał koszt przygotowania jednego pełnowartościowego posiłku.
Pierwsze posiłki zostały przygotowane dla 2138 dzieci ze Świdwina w woj. zachodniopomorskim, gdzie zgodnie z ówczesnymi danymi, znajdowało się najwięcej głodnych dzieci. Zaczęto dożywianie od miasteczek, w których stopa bezrobocia przekroczyła 40%.
Akcja była intensywnie promowana w mediach i na ulicach polskich miast. Wykorzystano wiele nośników reklamowych – od prasy (w tym ogłoszeń w miesięczniku abonentów "Magazyn Plus GSM”), przez internet, telewizję, radio i outdoor. Szczególnie intensywna promocja akcji miała miejsce wśród abonentów sieci Plus GSM – uczestnicy programu lojalnościowego sieci "5 plus" otrzymywali dodatkowo za każdą wysłaną wiadomość 10 pkt.
A. Kropelnicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy