Postępujący proces starzenia się społeczeństwa sprawia, że temat niedosłuchu w tej grupie demograficznej staje się coraz poważniejszy – informuje nowa edycja kampanii „Usłyszeć świat”. Według najnowszych danych, 77% osób powyżej 60 roku życia twierdzi, że ma problem ze słuchem. Przy tym 31% ma zdiagnozowany ubytek słuchu. Skala problemu kwalifikuje niedosłuch do kategorii chorób cywilizacyjnych.
„Usłyszeć świat – usłysz wszystkie odcienie dźwięków” to nowa odsłona kampanii społecznej Polskiego Stowarzyszenia Protetyków Słuchu pod patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej. Celem akcji jest przede wszystkim informowanie oraz uświadomienie społeczeństwa o nieodwracalnych skutkach bagatelizowania problemu niedosłuchu. Grupę docelową w dużej mierze stanowić będą seniorzy, gdyż problem ten dotyczy w przeważającej większości osób starszych.
Z wiekiem przestajemy słyszeć dźwięki wyższe, np. brzęczenie komarów. Problemy pojawiają się jednak, gdy upośledzeniu ulega odbiór częstotliwości charakterystycznych dla ludzkiej mowy. Ponieważ ciało ludzkie to system naczyń połączonych, wpływa to na problemy w rozumieniu innych, rozdrażnienie, szumy uszne, a nawet depresję – mówi otolaryngolog dr n. med. Magdalena Doroszyńska-Tomczyk.
Poprzez kampanię organizatorzy chcą przyczynić się do większego wzrostu świadomości społecznej w zakresie higieny słuchu oraz uświadomić seniorom, że choć niedosłuch jest związany z wiekiem, to starość nie musi być tożsama z głuchotą. Utrata słuchu, jeśli nie będzie właściwie leczona, praktycznie eliminuje takie osoby z rynku pracy oraz negatywnie wpływa na relacje osobiste i życie społeczne osób starszych.
Podczas trwania kampanii odbędą się m.in. obchody Międzynarodowego Dnia dla Ucha i Słuchu w Parlamencie oraz piknik „Ciechocińskich Dni Słuchu”, podczas którego będzie można bezpłatnie przebadać słuch. Powstanie również kolejny numer czasopisma „Usłyszeć świat”, w którym znajdować się będą informacje na temat niedosłuchu, możliwości jego rehabilitacji oraz inne ciekawostki z dziedziny zaburzeń ze strony narządu słuchu. Aktualności będą pojawiały się na stronie www.slyszymy.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko