logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc rozwojowa
   ──────  10.12.2014

Urodzinowe prezenty z wody

Jada Pinkett Smith and Will Smith visit charity: water projects in Ethiopia from charity: water on Vimeo.

Rachel Beckwith's Mom Visits Ethiopia. from charity: water on Vimeo.



Urodziny są jednym z najprzyjemniejszych dni w roku. Tort, przyjęcie i prezenty… A mała Rachel z okazji swoich 9. urodzin wyznaczyła sobie cel – zbierze pieniądze i weźmie udział w wyzwaniu Willa i Jady.

W 2010 roku popularny aktor amerykański Will Smith i jego żona Jada postanowili, że w tego roku w swoje urodziny, które zawsze ze względu na tygodniową różnicę obchodzą jednego dnia we wrześniu, zamiast otrzymywać prezenty będą je dawać i zrobią coś dla innych. Ofiarowali pieniądze organizacji Charity:water zajmującej się pomocą ludziom w Afryce w uzyskaniu dostępu do wody pitnej. Donacja Willa i Jady zainspirowała wiele osób, które również zamiast prezentów dla siebie w swoje urodziny prosiły o datki dla Charity:water.

Jedną z osób przez nich zachęconych do pomocy właśnie w ten sposób – poświęcając swoje urodziny dla innych – była 9-letnia Rachel. Ona również zamiast prezentów dla siebie poprosiła o zebranie datków dla osób potrzebujących. Jej celem było zebranie 300 $. W 9 urodziny się to nie udało, chciała zatem zrobić to w następnym roku. Niestety Rachel nie mogła zrealizować swojego celu, ponieważ 23 czerwca 2011 roku zginęła w tragicznym wypadku samochodowym. Ludzie z całego świata, którzy dowiedzieli się o marzeniu dziewczynki ofiarowywali pieniądze na ten cel. I tak jej marzenie zostało spełnione. Zebrano ponad 1 mln $ dla osób w Etiopii, które nie mają dostępu do czystej wody pitnej. Film opublikowany przez Charity:water opowiada tą historię i pokazuje podróż matki dziewczynki w rok po jej śmierci, aby zobaczyć efekty zbiórki zainspirowanej przez Rachel.

Hasło towarzyszące akcji brzmi "Water changes everything" ("Woda zmienia wszystko"). Pokazano efekty akcji, jak budowanie studni i pomp, przede wszystkim jednak to, jaki ma to pozytywny skutek dla całej społeczności wioski, gdzie od tej pory dzieci mogą skupić się na nauce. Relacje z tych wypraw są stonowane, obrazy są przerywane przez kadry z białymi napisami, które pozwalają lepiej zrozumieć kontekst akcji. Filmy te spełniają swoją rolę, czyli inspirują odbiorcę do włączenia się do akcji i "porzucenia" swoich urodzin dla pomocy innym.

Dodatkowym atutem całego przedsięwzięcia jest to, że zaangażowane były w nią osoby znane i lubiane co wspomaga i motywuje ludzi do podjęcia wyzwania. Jest to również akcja bazująca na współczuciu i tragicznej historii małej dziewczynki z wielkim sercem, która mogła być przykładem dla wielu dorosłych co też wpływa pozytywnie na zaangażowanie odbiorców.

Daria Ostrowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Will & Jada’s birthday contest
Czas:
2010.9.18 - 2014.10.30
Tematy:
Pomoc rozwojowa
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Charity: water
Media:
Internet
Adresaci:
Obchodzący urodziny, zainteresowani pomocą rozwojową





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.09.2023

    Mocniejsi niż głód


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek