logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Obronność i bezpieczeństwo, Walka z przemocą
   ──────  28.01.2015

Uratować jednorożca

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Hasło wzywające do pomocy jednorożcom brzmi jak karkołomna misja dla superbohatera. Seria sześciu rysunkowych minihistoryjek pokazuje, że w rzeczywistości jest to zadanie niezwykle proste i właściwie każdy może mieć w nim swój udział.

Pomoc innym nie musi być bohaterskim czynem. Czasem wystarczy tylko zrobić najmniejszy nawet gest. Superbohaterem nie jest się wtedy, gdy posiada się nadprzyrodzone siły, ale wtedy, gdy zwykłe zdolności wykorzysta się w dobrym celu. W jednym ze spotów kampanii organizacji Together Against Bullying (Razem przeciwko znęcaniu się) występujący w nim superbohater patrzy jak z urwiska stacza się samochód. Osoba zupełnie nie reaguje na to zdarzenie, mimo, że jako posiadacz nadludzkich mocy z łatwością mógłby to zrobić. Postać z kolejnego filmiku widząc, że za chwilę złamie się drzewo przygląda się, jak konar przygniata jednorożca, który umiera brocząc tęczową krwią. Jest też osoba, która posiada linę, ale nie podejmuje się jej użyć, by uratować zapadające się w piasku zwierzę. Pozostałe filmy pokazują jak postaci umierają z głodu, przez ukąszenie komara lub połykając własną rękę. Wszystkim tym wypadkom przyglądają się osoby, które stoją o krok od cierpiących, ale nie wykonują najmniejszego nawet ruchu. Kilkunastosekundowe historyjki mają na celu zachęcić młodych ludzi do zaangażowania się w zdarzenia, które na co dzień rozgrywają się wokół nich. Celem spotów jest zwiększenie wrażliwości i gotowości do reagowania na przemoc.

Pełne symbolicznych skojarzeń filmy są częścią kampanii "Do something" ("Zrób coś"). Przesłaniem akcji jest zachęcenie do przeciwdziałania znęcaniu się nad osobami klasyfikowanymi przez nietolerancyjne społeczności jako odmienne lub gorsze. Spoty mają zmobilizować świadków przemocy do reagowania. Autorzy akcji komentują każdy z filmów zdaniem: "The worst is to do nothing" ("Najgorsze to nie zrobić nic"). Filmy są reakcją na poważny problemem wzrostu liczby samobójstw popełnianych przez dzieci i młodzież, które padają ofiarą dręczenia, a w konsekwencji wykluczenia społecznego. Zjawisko w dużej mierze dotyczy środowisk LGBT.

Sandra Sych


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Do something
Czas:
2014.12.17
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo, Walka z przemocą
Kraje:
Kanada
Nadawca:
Together Against Bullying
Media:
Internet
Wykonawca:
Brad
Adresaci:
Ludzie młodzi, świadkowie znęcania się
Hasło kampani:
The worst is to do nothing. Do something (Najgorsze to nie zrobić nic. Zrób coś)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek