Agresja w gestach, wściekłość w słowach. Niektórzy Amerykanie naprawdę się zdenerwowali, czego mocnym wyrazem jest slogan „Unf–k the Gulf ("Odpie—rzyć zatokę; potocznie 'unfuck’ oznacza 'odwrócić spiep—oną sytuację’), którym eko-aktywiści Nate Guidas i Luke Montgomery postanowili namówić Amerykanów na dofinansowanie akcji czyszczenia Zatoki Meksykańskiej po wypływie ropy w kwietniu bieżącego roku. Wyciek, który spowodował ogromną katastrofę ekologiczną, był efektem wybuchu na platformie wiertniczej firmy BP.
W ramach kampanii stworzono film, pokazujący jak bardzo zirytowani i jednocześnie zdesperowani do działania są Amerykanie. Nikt w reklamie nie dba o polityczną poprawność – w każdej wypowiedzi pojawia się kluczowe dla całego przekazu wulgarne słowo, krytykowany jest prezydent za nieudolną reakcję na katastrofę, a na koncernie BP nie pozostawia się suchej nitki. Bohaterowie klipu namawiają do zakupu gadżetów (są to koszulki i kubki z hasłem kampanii), z których zysk dofinansuje organizacje zajmujące się czyszczeniem zatoki, oraz do przesyłania filmu znajomym.
Strona kampanii: www.unf–kthegulf.com
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór