Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
Upfield, światowy lider w produkcji żywności roślinnej, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku, odporne na działanie wody i tłuszczu oraz nadające się do recyklingu opakowanie. Firma planuje do końca 2030 roku zastąpić dwa miliardy plastikowych kubków – papierowymi. Dzięki temu ilość odpadów plastikowych może zostać zredukowana nawet o 25 000 ton w skali roku.
Innowacyjne, papierowe opakowania zostały stworzone z udziałem zespołu badawczo-rozwojowego Upfield we współpracy z Footprint, firmą zajmującą się projektowaniem i produkcją tworzyw z surowców roślinnych. Kubki dla produktów Upfield są zrobione ze sprasowanych na mokro włókien celulozowych, dzięki czemu pozostają odporne na działanie wody i tłuszczu, nadają się także do recyklingu wraz z innymi odpadami z papieru. Kubki uzyskały Conventional Plastic Free Certificate, a do ich produkcji wykorzystuje się papier z certyfikatem PEFC. Upfield podejmuje starania, aby przed 2025 r. opakowania te otrzymały także certyfikat poświadczający możliwość kompostowania w warunkach domowych.
– Jesteśmy największym globalnie producentem żywności roślinnej, dlatego czujemy się w obowiązku inicjować pozytywne zmiany na świecie – mówi David Haines, CEO Grupy Upfield. – 40 proc. światowej produkcji plastiku wykorzystywane jest do wytwarzania opakowań, które wyrzuca się po pierwszym użyciu. To wyraźnie pokazuje, że kwestia odpadów plastikowych stanowi jeden z najbardziej palących problemów naszego środowiska naturalnego. Dzisiejsi konsumenci oczekują żywności, która będzie dobra i dla nich, i dla planety. Z niecierpliwością czekamy na możliwość wprowadzenia tych innowacyjnych opakowań na nasze najbardziej znane produkty na najważniejszych dla nas rynkach.
W przeciwieństwie do innych tego typu opakowań, papierowe kubki Upfield nie mają plastikowego wypełnienia, dzięki czemu nadają się do recyklingu razem z innych odpadami z papieru, co potwierdziła jedna z najważniejszych europejskich firm zajmujących się recyklingiem.
– Jesteśmy dumni, że razem z Footprint udało się nam opracować innowacyjne, papierowe opakowania, które są nie tylko wytrzymałe i odporne na działanie tłuszczów, ale również atrakcyjne wizualnie – podkreśla Karina Cerdeira, Szefowa Działu Opakowań Upfield. – Dotychczas uważano, że nigdy nie uda się stworzyć papierowego tworzywa, które łączyłoby te cechy. Jednak po latach wspólnych wysiłków i kilkudziesięciu prototypach, zespoły badawczo-naukowe Upfield i Footprint udowodniły, że jest to możliwe. Nasze nowe papierowe kubki są prawdziwym przełomem w obszarze opakowań. Granice „niemożliwego” będziemy przesuwać dalej poprzez kolejne innowacje w zakresie kompostowania opakowań, ich wielkości i kształtu. Mamy nadzieję, że nasze dotychczasowe osiągnięcia zainspirują inne firmy do poszukiwania równie pozytywnych rozwiązań.
– Papierowe kubki nieprzepuszczające tłuszczu, używane do pakowania roślinnych produktów do smarowania, są innowacją na skalę światową – podsumowuje Yoke Chung, współzałożyciel i Chief Technology & Innovation Officer firmy Footprint.– Ten wspólny wysiłek udowodnił kluczową rolę innowacji w stymulowaniu pozytywnych zmian dla środowiska naturalnego, co oznacza lepszą przyszłość dla wszystkich.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.10.2024
Po prostu się rusz!
-
04.10.2024
Jesienny talerz żywieniowy
-
04.10.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
02.10.2024
Pomarańcza