logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > UPC w walce z przemocą w sieci
16.02.2008
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

UPC w walce z przemocą w sieci



UPC Polska oraz Insafe powołany przez Komisję Europejską i działający na rzecz bezpieczeństwa w Internecie wydali przewodnik „Bezpieczeństwo w sieci – elementarz dla całej rodziny”. Publikacja jest przeznaczona dla rodziców oraz dzieci i ma za zadanie pomóc im we wspólnym przygotowaniu się do korzystania z Internetu. Elementarz został opublikowany w 11 językach. Jego premiera miała miejsce 12 lutego, w Dniu Bezpiecznego Internetu.

Internet to możliwości, ale także zagrożenia, na które narażeni są nieświadomi użytkownicy. Z Internetu korzystają także coraz młodsze dzieci. Rodzice nieświadomi konsekwencji, jakie niesie nieumiejętne korzystanie z sieci, często nie kontrolują sposobu spędzania czasu przy komputerze przez dzieci.

Jak pokazują badania, co dziesiąty internauta to dziecko w wieku od 7-14 lat. W Internecie szuka przede wszystkim gier on-line i na stronach im poświęconych spędza najwięcej czasu (70% użytkowników wg badań firmy Gemius SA z 2007 roku). Poszukując rozrywki, młody internauta często trafia mimowolnie na nieodpowiednie dla jego wieku lub niebezpieczne treści. Zwykle są to materiały o charakterze erotycznym lub pornograficznym – kontakt z nimi deklaruje 71% badanych. Ponad połowa młodych użytkowników Internetu twierdzi, że napotyka w Internecie treści przedstawiające brutalne sceny przemocy.

Aż 64 % młodzieży (12-17 lat) zawiera znajomości w Internecie, a 45 % z nich spotkało się z osobami zapoznanymi w ten sposób świecie realnym. Młodzi internauci nie widzą niebezpieczeństw z tym związanych – tylko 15% z nich, poinformowało o tym swojego rodzica.

Elementarz tłumaczy m.in czym jest cyberprzemoc, podaje jej przykłady i sposoby ochrony dzieci. Znajdują się w nim ćwiczenia i testy, które dzieci mogą rozwiązywać razem z rodzicami. Rodzice i dzieci znajdą w przewodniku przydatne adresy internetowe i telefoniczne, pod którymi można zasięgnąć porady.

Strona edukacyjna: www.upclive.pl/dzieci

UPC jest także partnerem kampanii społecznej „Stop Cyberprzemocy”, mającej na celu walkę z problemem przemocy rówieśniczej z użyciem Internetu.
Opis kampanii: Przemoc przez telefon








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek