UPC Polska realizuje program Climate Challenge, którego celem jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla i zwiększenie świadomości ekologicznej pracowników.
Firma rozpoczęła wykorzystywanie paneli słonecznych jako źródła energii odnawialnej. Pierwsze panele słoneczne zainstalowane zostały w Szczecinie, Katowicach i Warszawie. W Szczecinie zamontowano panele o mocy 12,2 kWp, w Katowicach o mocy 8,7 kWp, a w Warszawie o mocy 11,2 kWp. Energia z paneli wykorzystywana jest m.in. do wspomagania klimatyzacji oraz zasilania oświetlenia. W planach jest również wykorzystanie paneli słonecznych przy zasilaczach typu XM2 oraz instalacja turbin wiatrowych. Łączna moc zainstalowanych dotychczas paneli pozwoli UPC na zmniejszenie poziomu emisji CO2 o około 21 ton rocznie.
Program Climate Challenge zakłada poprawę efektywności energetycznej urządzeń wchodzących w skład sieci telekomunikacyjnej UPC, zmniejszenie zużycia energii w biurach firmy, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii oraz zwiększenie zaangażowania pracowników w działania prośrodowiskowe. Działania w ramach projektu rozpoczęły się z końcem 2008 roku. Poprzedził je audyt emisji CO2, który obejmował rok 2007/2008. Jego wyniki pozwoliły na zaplanowanie skutecznych działań, które zmniejszą emisję CO2 produkowanego przez firmę.
Jedną z inicjatyw programu Climate Challenge był Zielony Rok 2009 – program edukacji ekologicznej pracowników w zakresie sposobów ograniczania emisji CO2, który koncentrował się na zachęceniu do podejmowania własnych inicjatyw redukcji emisji CO2 w pracy jak i w domu oraz angażowaniu pracowników w działania proekologiczne.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO