logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  22.05.2012

Unilever zachęca do ekogospodarowania



Głównym czynnikiem skłaniającym Polaków do działań ekologicznych jest chęć zaoszczędzenia pieniędzy – wynika z raportu z badań „Zachowania i postawy ekologiczne Polaków”  zleconych przez polski oddział firmy Unilever. W badaniach przeprowadzonych przez Instytut Millward Brown SMG/KRC wskazało na to 77% respondentów.

Oprócz znaczących wskazań, że ekonomia jest podstawą wszelkich działań ekologicznych łącznie
aż 90% ankietowanych zadeklarowało gotowość do zmiany swoich przyzwyczajeń, by zwyczajnie chronić środowisko, w którym żyje. W odpowiedzi, Unilever Polska wraz z Fundacją Nasza Ziemia wprowadza w życie ProjektGospodarni.pl. Inicjatorzy akcji zachęcają do odwiedzenia strony www.projektgospodarni.pl i wzięcia udziału w ogólnopolskim eksperymencie, który ma pomóc określić wzorzec dobrze prowadzonego gospodarstwa domowego, zarządzanego w sposób zrównoważony – gdzie ekonomia jest synonimem ekologii.

Wśród najczęściej wymienianych czynności proekologicznych, ankietowani wskazywali na te działania, które nie wymagają od nich dużego zaangażowania: gaszenie światła w pomieszczeniu, w którym nikogo nie ma (96% wskazań), przykrywanie garnków w trakcie gotowania (89%), stosowanie energooszczędnych żarówek (83%). Do ciekawych wyjątków należą: zagospodarowywanie żywności oraz wybieranie do domu energooszczędnych urządzeń (88% wskazań), mimo że działania te wymagają większego zaangażowania od wymienionych wyżej. W większości przypadków, głównym motywem podejmowania działań proekologicznych była chęć oszczędzenia pieniędzy lub czasu, a dopiero w dalszej kolejności – chęć ochrony środowiska naturalnego. Jedynie w 2 z 10 badanych zachowań najczęstszym wskazywanym powodem była chęć ochrony środowiska naturalnego. Do jedynych działań, które ankietowani podejmują z myślą o ochronie środowiska należą: segregacja śmieci oraz wybieranie produktów w opakowaniach przyjaznych środowisku.

– Badanie obala także kilka mitów. Jeden z nich głosi, że młodzi ludzie są bardziej ekologiczni od starszych. Nieprawda. Badania pokazują, że o ile starszych ludzi do zachowań ekologicznych motywuje portfel i możliwość oszczędzenia pieniędzy, to młodzi ludzie nie mają żadnej motywacji do takich zachowań i są grupą najmniej zwracającą uwagę na działania proekologiczne. Widać przy tym wyraźne fiasko edukacji ekologicznej, realizowanej w szkołach  – powiedział dr Tomasz Sobierajski, socjolog i ekspert czuwający nad merytoryczną stroną akcji ProjektGospodarni.pl.

Swoją gotowość do zaangażowania się w projekt wyraził Mariusz Kałamaga – gwiazda kabaretu Łowcy. B.

 

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek