logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Unilever zachęca do ekogospodarowania
22.05.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Unilever zachęca do ekogospodarowania



Głównym czynnikiem skłaniającym Polaków do działań ekologicznych jest chęć zaoszczędzenia pieniędzy – wynika z raportu z badań „Zachowania i postawy ekologiczne Polaków”  zleconych przez polski oddział firmy Unilever. W badaniach przeprowadzonych przez Instytut Millward Brown SMG/KRC wskazało na to 77% respondentów.

Oprócz znaczących wskazań, że ekonomia jest podstawą wszelkich działań ekologicznych łącznie
aż 90% ankietowanych zadeklarowało gotowość do zmiany swoich przyzwyczajeń, by zwyczajnie chronić środowisko, w którym żyje. W odpowiedzi, Unilever Polska wraz z Fundacją Nasza Ziemia wprowadza w życie ProjektGospodarni.pl. Inicjatorzy akcji zachęcają do odwiedzenia strony www.projektgospodarni.pl i wzięcia udziału w ogólnopolskim eksperymencie, który ma pomóc określić wzorzec dobrze prowadzonego gospodarstwa domowego, zarządzanego w sposób zrównoważony – gdzie ekonomia jest synonimem ekologii.

Wśród najczęściej wymienianych czynności proekologicznych, ankietowani wskazywali na te działania, które nie wymagają od nich dużego zaangażowania: gaszenie światła w pomieszczeniu, w którym nikogo nie ma (96% wskazań), przykrywanie garnków w trakcie gotowania (89%), stosowanie energooszczędnych żarówek (83%). Do ciekawych wyjątków należą: zagospodarowywanie żywności oraz wybieranie do domu energooszczędnych urządzeń (88% wskazań), mimo że działania te wymagają większego zaangażowania od wymienionych wyżej. W większości przypadków, głównym motywem podejmowania działań proekologicznych była chęć oszczędzenia pieniędzy lub czasu, a dopiero w dalszej kolejności – chęć ochrony środowiska naturalnego. Jedynie w 2 z 10 badanych zachowań najczęstszym wskazywanym powodem była chęć ochrony środowiska naturalnego. Do jedynych działań, które ankietowani podejmują z myślą o ochronie środowiska należą: segregacja śmieci oraz wybieranie produktów w opakowaniach przyjaznych środowisku.

– Badanie obala także kilka mitów. Jeden z nich głosi, że młodzi ludzie są bardziej ekologiczni od starszych. Nieprawda. Badania pokazują, że o ile starszych ludzi do zachowań ekologicznych motywuje portfel i możliwość oszczędzenia pieniędzy, to młodzi ludzie nie mają żadnej motywacji do takich zachowań i są grupą najmniej zwracającą uwagę na działania proekologiczne. Widać przy tym wyraźne fiasko edukacji ekologicznej, realizowanej w szkołach  – powiedział dr Tomasz Sobierajski, socjolog i ekspert czuwający nad merytoryczną stroną akcji ProjektGospodarni.pl.

Swoją gotowość do zaangażowania się w projekt wyraził Mariusz Kałamaga – gwiazda kabaretu Łowcy. B.

 

 








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek