Unia Europejska ma sens – kampania dla tych, którzy zwątpili
Niemcy przekonują sceptyków, że Unia Europejska ma sens. W czasach kryzysu finansowego i poważnych problemów, jakim muszą stawić czoła państwa strefy Euro rośnie sceptycyzm wobec całego projektu integracji europejskiej. Według twórców kampanii, zapominalskim trzeba przypomnieć o tym, jak dużo zawdzięczają Unii Europejskiej.
Jedenaście fundacji współpracujących w ramach inicjatywy „Die Engagierten Europäer” (Zaangażowani Europejczycy) zdecydowało się na odważny w obecnej sytuacji politycznej krok – rozpoczęło kampanię „Ich will Europa” (Chcę Europy) pod hasłem „Erfahren Sie, warum Europa gut für uns ist” (Proszę się przekonać, dlaczego Europa jest dla nas dobra).
Patronat honorowy nad kampanią objął prezydent Niemiec Joachim Gauck, kampanię wspiera również Angela Merkel. Organizatorom udało się przekonać do udziału w akcji około trzydziestu znanych polityków, sportowców, artystów – jak Günthera Verheugena, Komisarza do Spraw Rozszerzenia Unii w komisji Romano Prodiego czy Ivy Quianoo, berlinkę ghanijskiego pochodzenia, która wygrała pierwsza edycję „Voice of Germany”.
Głównym założeniem kampanii było stworzenie forum wymiany myśli i pobudzenie publicznej debaty na temat UE. Aby je zrealizować przygotowano stronę www.ich-will-europa-de, na której każdy może napisać dlaczego chce, aby projekt zjednoczonej Europy był kontynuowany. Wypowiedzi zwolenników, zorganizowane na wzór portali społecznościowych (lub TED), są głównym elementem perswazyjnym strony. Idee kampanie mają być propagowane również poprzez Facebooka, Twittera i YouTube.
Kampanii towarzyszą spoty przeznaczone do emisji w telewizji i internecie, w których znani i nieznani obywatele Unii opowiadają o tym, jak Europa zmieniła ich życie – na lepsze rzecz jasna.
„Ich will Europa” spotkała się także z krytyką użytkowników popularnych portali społecznościowych, którzy pisali, że kampania nie może zmienić tego, co jest największą bolączka UE, czyli braku demokratycznej legitymizacji i przejrzystości funkcjonowania instytucji.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem