Brzydkim plakatem oraz nieatrakcyjną ulotką policjanci z hrabstwa Lincolnshire starają się przekonać Polaków, by nie prowadzili samochodu pod wpływem alkoholu.
Inspiracją do stworzenia kampanii dedykowanej polskiej społeczności zamieszkującej Lincolnshire były statystyki za rok 2010. Wynikało z nich, że razem z Litwinami i Łotyszami Polacy stanowili 32 proc. wszystkich kierowców skazanych za jazdę po pijanemu w hrabstwie.
Lokalny oddział policji zdecydował się w związku z tym na kampanię informacyjną. Kreacje, które mają być przestrogą dla potencjalnych nietrzeźwych pojawiły się w autobusach i na znakach drogowych. Ulotki prezentujące wybrane przepisy dotyczące prowadzenia pojazdów oraz uwypuklające konsekwencje jazdy po pijanemu trafiły do lokalnych sklepów i pracodawców. Flaga umieszczona w górnej części w oczywisty sposób komunikuje jaka narodowaość powinna się reklamą zainteresować.
Hasło akcji jest najwyraźniej mocno inspirowane hasłem kampanii „Piłeś? Nie jedź!” organizowanej od kilku lat w Polsce przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Kampania w Lincolnshire ma rozpropagować wśród Polaków brytyjskie przepisy – zwłaszcza te dotyczące dozwolonego limitu alkoholu (80 miligramów alkoholu na 100 mililitrów krwi) i konsekwencji prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwym. Co ciekawe – na ulotka pojawiły się również informacje o nieskuteczności „domowych sposobów” na szybkie wytrzeźwienie lub pozbycie się kaca.
Zaskakujący w kampanii jest estetyczny poziom przygotowanych kreacji – równie dramatyczny jak problem, którego dotyczy. Pozostaje pytanie czy jest on odzwierciedleniem kampanijnego budżetu czy też odpowiedzią art directorów na wyniki kosztownych badań grupy docelowej i jej estetycznych preferencji. Może rzeczywiście ta nieporadna – jak się wydaje – stylistyka przypadnie do gustu kierowcom jeżdżącym pod wpływem alkoholu, i zadziała..?
P. Wajszczak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?