logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Uliczne manekiny
18.06.2014
Tematy: Kampanie, Holandia, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna

Uliczne manekiny

Your browser does not support the video tag.


Na ławkach w parkach, przy płotach i w innych miejscach w przestrzeni publicznej posadzono manekiny. W ich czołach wycięto otwór jak w skarbonkach. Plastikowe postacie zaopatrzono także w kartonowe tabliczki z informacją "I need money for homeless families of Amsterdam" ("Potrzebuję pieniędzy dla bezdomnych rodzin z Amsterdamu").

Akcja porusza dotkliwy dla Amsterdamu problemu ludzi nie mających dachu nad głową. Mieszkańcy miasta przywykli do widoku osób bezdomnych na ulicach. W tym przypadku żywe osoby zostały zastąpione manekinami, co przywodzi na myśl porównanie bezdomnych do stałego wystroju miasta, elementu scenografii, jakim w witrynach sklepowych są manekiny. Jest to mocne porównanie, które pozwala uświadomić nie tylko problem bezdomności, ale również bierność ludzi przechodzących obojętnie obok takich osób. Zastosowano tutaj element gry na emocjach i zaskoczenie, kiedy okazuje się, że manekin nie jest prawdziwym bezdomnym. O skuteczności kampanii świadczą też datki, jakie zebrano w manekinowych skarbonkach.

Daria Ostrowska



Nazwa kampanii:
A piggy bank for the homeless
Czas:
2014.4.1 - 2014.4.30
Nadawca:
Belangenbehartiging Amsterdamse Dak- en Thuislozen (BADT)
Media:
Ambient
Wykonawca:
JWT (Amsterdam)
Adresaci:
Przechodnie w Amsterdamie





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek