Uderzenie przy kawie
Dwie młode kobiety rozmawiają w kawiarni. Nagle jedna z nich uderza pięścią w twarz samą siebie, a druga podsuwa grzecznie talerzyk, pod kapiącą z nosa koleżanki krew. Po chwili prosi o jedno uderzenie dla siebie. Spot kończy się hasłem: "Do you really need a hit along with your coffee?" ("Czy naprawdę potrzebujesz uderzenia przy kawie?").
Opisany wyżej film jest częścią kampanii antynikotynowej zatytułowanej "Bloody Cigarettes", zrealizowanej przez austriacką agencję reklamową Good Food Studio z Villach.
Pomysł scenariusza wykorzystuje temat agresji i autoagresji w kontekście palenia papierosów. Elegancką otoczkę sytuacji, w której wiele osób pali, demaskują brutalne uderzenia w twarz. Potencjalne, na pierwszy rzut oka również niewidoczne skutki palenia – w spocie obrazują krople krwi płynącej z nosa, bryzgającej na koszulę sąsiada. Każdy papieros jest aktem agresji, takim jak jak uderzenie w twarz – zdają się przekonywać autorzy filmu. Końcowa scena spotu to obrazek z pełnej ludzi, kawiarnianej "palarni", w której goście, niezależnie od płci i kondycji, okładają się i szarpią nawzajem. I hasło, które karze się zastanowić – czy palacz rzeczywiście potrzebuje atakować samego siebie?
P. Wajszczak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.09.2024
We wrogim domu
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Highway to Hell*
-
02.09.2024
Strefa wojny czy przeciętny dom?
-
01.09.2024
Soap Me Up