logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Komunikacja w rodzinie, Pomoc społeczna
   ──────  15.12.2008

Uczulanie na samobójstwa



Do reklam amerykańskiej kampanii "End Suicide Now" z końca roku 2008 użyto piktogramów pokazujących, jak się wydaje, że w prosty sposób, przy użyciu narzędzi internetowych, można powstrzymać samobójcę przed jego celem ostatecznym. Chociaż na pewno ani łatwe, ani przewidywalne to nie jest, i sytuacja potencjalnie samobójcza jest zawsze niezwykle skomplikowana i niemożliwa do generalizacji, to inicjatorzy akcji promującej serwis www.EndSuicideNow.org zachęcają wszystkich do zapoznania się z nim by umieć rozpoznać osoby potrzebujące pomocy (będące w stanie subdepresyjnym) oraz wiedzieć jakie instytucje takiej pomocy mogą udzielić. Strona jest zbiorem informacji na temat organizacji pomocowych – dla osób, które mają problemy i chcą odebrać sobie życie, jak i dla ich bliskich. Uwrażliwienie i gotowość do niesienia pomocy potrzebującym jest celem kampanii.

Najwięcej aktów samobójczych popełniają ludzie w wieku 15–25 lat oraz 45–55 lat. Częściej są to mężczyźni, niż kobiety (wyjątek stanowią biedne rejony Chin). Najczęściej praktykowanym sposobem samobójczym jest powieszenie się i rzucenie się z wysokości. Wyróżnia się trzy powody popełnienia samobójstwa: przeciwko społeczeństwu (samobójstwo egoistyczne), dla dobra społeczeństwa (samobójstwo altruistyczne) i samobójstwo dokonywane w momentach kryzysowych (tzw. samobójstwo anomiczne). Największą liczbę samobójstw odnotowuje się w krajach Europy Wschodniej (zwłaszcza na Litwie, Łotwie, w Estonii i Rosji), a najmniejszą – w krajach Ameryki Łacińskiej i krajach muzułmańskich. Biorąc pod uwagę statystyki ogólnoświatowe widać, że samobójstwa pochłaniają rocznie więcej ofiar, niż wojny i morderstwa razem wzięte.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
End Suicide Now
Czas:
2008.12.10 - 2008.12.31
Tematy:
Komunikacja w rodzinie, Pomoc społeczna
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
EndSuicideNow.org
Media:
Internet, plakaty
Wykonawca:
Richter7
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
End Suicide Now





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek