Ruszyły zapisy do 7. edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. W tym roku tematem będą chłoniaki – nowotwory układu chłonnego. „Mam Haka na Raka” to program, w którym młodzież edukuje dorosłych oraz projektuje kampanię społeczną o zasięgu ogólnopolskim.
Nowotwory układu chłonnego są szczególnie groźne, zwłaszcza, iż są one jeszcze nadal mało rozpoznawane w społeczeństwie. Liczba zachorowań na chłoniaki nieustannie rośnie; szacuje się, że co roku w Polsce na ten typ nowotworu choruje około 7000 osób. Mimo alarmujących liczb, świadomość roli profilaktyki wśród Polaków jest niestety nadal niewielka. Stąd właśnie chłoniakom zdecydowaliśmy się poświęcić tegoroczną edycję programu. Na przestrzeni poprzednich edycji, młodzież wielokrotnie wykazywała się ogromną pomysłowością, a poprzez swoje działania realnie wpływała na zmiany postaw – mówi dr n. med. Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii.
Kilka miesięcy temu zakończyła się 6. edycja programu, w której młodzi ludzie zajmowali się tematyką groźnego nowotworu złośliwego skóry – czerniaka. Na podstawie projektu uczennic z Kietrza powstała kampania społeczna promująca profilaktykę czerniaka skóry. Wszyscy uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy chcą zaprojektować kampanię dotyczącą chłoniaków, mogą zarejestrować swój zespół na stronie programu www.mamhakanaraka.pl. Zgłoszenia przyjmowane są do 19 grudnia 2013 r.
Dotychczas w programie wzięło udział ponad 18,5 tysiąca uczestników. Podczas trwania całego programu uczestnicy mają okazję rozwijać swoje umiejętności organizacyjne oraz komunikacyjne, prowadząc różnego rodzaju marsze i happeningi, które mają przekonać społeczność lokalną do profilaktyki nowotworowej. Projekt kampanii tworzą w drugim etapie programu.
Organizatorem programu „Mam Haka na Raka” jest Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym firma GlaxoSmithKline. Patronat nad tegoroczną edycją objęła Komisja Europejska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko