Młodzi laureaci konkursu Klubu Gaja „Zaadoptuj rzekę” zaczęli rok szkolny cyklem zajęć edukacyjnych w Helu, współorganizowanych ze Stacją Morską Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, która jest partnerem merytorycznym programu edukacji ekologicznej Klubu Gaja – Zaadoptuj rzekę. Wyjazd edukacyjny dla młodzieży zorganizowano przy wsparciu partnera strategicznego programu Zaadoptuj rzekę – Fundacji PKO Banku Polskiego.
Zajęcia i pobyt w Helu były nagrodą dla ponad 30 uczniów z trzech placówek oświatowych, które wygrały konkurs Zaadoptuj rzekę 2013. Są to Szkoła Podstawowa nr 17 w Zielonej Górze (doceniona za współpracę i zaangażowanie największej ilości uczestników i podmiotów), Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Polkowicach (nagrodzone za najciekawsze działania w zakresie oszczędzania wody) oraz Gimnazjum im. Jana Pawła II w Sobkowie (docenione za najciekawsze przeprowadzenie działań).
W Helu na Błękitnej szkole młodzież wzięła udział w rejsie statkiem, podczas którego prowadziła badania dotyczące zasolenia i temperatury wody oraz kierunków i siły wiatru. Uczestnikom pokazano także odłowy ryb (przy pomocy zaciągu sieci). Wśród złowionych okazów pojawiły się rzadkie gatunki ryb, jak wężynka, iglicznia, stornia i gładzica, a także bałtyckie krewetki.
Uczniowie poznali również różne przykłady działań Klubu Gaja, (który w tym roku obchodzi jubileusz 25-lecia) oraz szczegóły prowadzonego przez stowarzyszenie od 9 lat programu „Zaadoptuj rzekę” na rzecz ochrony czystych i zasobnych rzek i innych akwenów. Młodzi mieli także okazję wysłuchać prezentacji na temat morświnów, fok bałtyckich i innych zwierząt Morza Bałtyckiego, w tym ryb i ptaków. W programie 4-dniowego wyjazdu (4-7 września) znalazło się też zwiedzanie fokarium wraz z obserwacją pokazu karmienia fok oraz udział w uroczystym otwarciu Domu Morświna w Helu. Uczniowie wraz z rówieśnikami z Helu wzięli udział w okazjonalnym happeningu. Ubrani w czarne i białe koszulki (tak jak kolory morświnów) wystąpili podczas otwarcia właśnie w imieniu tych stworzeń.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska