logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  13.09.2013

Uczniowie otwierali Dom Morświna



Młodzi laureaci konkursu Klubu Gaja „Zaadoptuj rzekę” zaczęli rok szkolny cyklem zajęć edukacyjnych w Helu, współorganizowanych ze Stacją Morską Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, która jest partnerem merytorycznym programu edukacji ekologicznej Klubu Gaja – Zaadoptuj rzekę. Wyjazd edukacyjny dla młodzieży zorganizowano przy wsparciu partnera strategicznego programu Zaadoptuj rzekę – Fundacji PKO Banku Polskiego.

Zajęcia i pobyt w Helu były nagrodą dla ponad 30 uczniów z trzech placówek oświatowych, które wygrały konkurs Zaadoptuj rzekę 2013. Są to Szkoła Podstawowa nr 17 w Zielonej Górze (doceniona za współpracę i zaangażowanie największej ilości uczestników i podmiotów), Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Polkowicach (nagrodzone za najciekawsze działania w zakresie oszczędzania wody) oraz Gimnazjum im. Jana Pawła II w Sobkowie (docenione za najciekawsze przeprowadzenie działań).

W Helu na Błękitnej szkole młodzież wzięła udział w rejsie statkiem, podczas którego prowadziła badania dotyczące zasolenia i temperatury wody oraz kierunków i siły wiatru. Uczestnikom pokazano także odłowy ryb (przy pomocy zaciągu sieci). Wśród złowionych okazów pojawiły się rzadkie gatunki ryb, jak wężynka, iglicznia, stornia i gładzica, a także bałtyckie krewetki.

Uczniowie poznali również różne przykłady działań Klubu Gaja, (który w tym roku obchodzi jubileusz 25-lecia) oraz szczegóły prowadzonego przez stowarzyszenie od 9 lat programu „Zaadoptuj rzekę” na rzecz ochrony czystych i zasobnych rzek i innych akwenów. Młodzi mieli także okazję wysłuchać prezentacji na temat morświnów, fok bałtyckich i innych zwierząt Morza Bałtyckiego, w tym ryb i ptaków. W programie 4-dniowego wyjazdu (4-7 września) znalazło się też zwiedzanie fokarium wraz z obserwacją pokazu karmienia fok oraz udział w uroczystym otwarciu Domu Morświna w Helu. Uczniowie wraz z rówieśnikami z Helu wzięli udział w okazjonalnym happeningu. Ubrani w czarne i białe koszulki (tak jak kolory morświnów) wystąpili podczas otwarcia właśnie w imieniu tych stworzeń.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 18.05.2023

    Torba STORSTOMMA dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek