logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Uczniowie otwierali Dom Morświna
13.09.2013
Tematy: Wydarzenia

Uczniowie otwierali Dom Morświna



Młodzi laureaci konkursu Klubu Gaja „Zaadoptuj rzekę” zaczęli rok szkolny cyklem zajęć edukacyjnych w Helu, współorganizowanych ze Stacją Morską Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, która jest partnerem merytorycznym programu edukacji ekologicznej Klubu Gaja – Zaadoptuj rzekę. Wyjazd edukacyjny dla młodzieży zorganizowano przy wsparciu partnera strategicznego programu Zaadoptuj rzekę – Fundacji PKO Banku Polskiego.

Zajęcia i pobyt w Helu były nagrodą dla ponad 30 uczniów z trzech placówek oświatowych, które wygrały konkurs Zaadoptuj rzekę 2013. Są to Szkoła Podstawowa nr 17 w Zielonej Górze (doceniona za współpracę i zaangażowanie największej ilości uczestników i podmiotów), Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Polkowicach (nagrodzone za najciekawsze działania w zakresie oszczędzania wody) oraz Gimnazjum im. Jana Pawła II w Sobkowie (docenione za najciekawsze przeprowadzenie działań).

W Helu na Błękitnej szkole młodzież wzięła udział w rejsie statkiem, podczas którego prowadziła badania dotyczące zasolenia i temperatury wody oraz kierunków i siły wiatru. Uczestnikom pokazano także odłowy ryb (przy pomocy zaciągu sieci). Wśród złowionych okazów pojawiły się rzadkie gatunki ryb, jak wężynka, iglicznia, stornia i gładzica, a także bałtyckie krewetki.

Uczniowie poznali również różne przykłady działań Klubu Gaja, (który w tym roku obchodzi jubileusz 25-lecia) oraz szczegóły prowadzonego przez stowarzyszenie od 9 lat programu „Zaadoptuj rzekę” na rzecz ochrony czystych i zasobnych rzek i innych akwenów. Młodzi mieli także okazję wysłuchać prezentacji na temat morświnów, fok bałtyckich i innych zwierząt Morza Bałtyckiego, w tym ryb i ptaków. W programie 4-dniowego wyjazdu (4-7 września) znalazło się też zwiedzanie fokarium wraz z obserwacją pokazu karmienia fok oraz udział w uroczystym otwarciu Domu Morświna w Helu. Uczniowie wraz z rówieśnikami z Helu wzięli udział w okazjonalnym happeningu. Ubrani w czarne i białe koszulki (tak jak kolory morświnów) wystąpili podczas otwarcia właśnie w imieniu tych stworzeń.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek