logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  15.02.2016

Ucieczka z własnego ciała



Czy można uciec z więzienia? A co, jeśli więzieniem okazuje się być własne ciało?

Kampania stworzona przez agencję DDB & Tribal Worldwide w imieniu Dutch Kidney Foundation "Help them escape" ("Pomóż im uciec") porusza poważny problem, jakim są ciężkie choroby nerek, przy których niezbędna jest dializa. Spot kampanii ukazuje więźnia, który początkowo wydaje się uciekać z więzienia. Jednak podczas jego cichego przemykania po korytarzu zauważa go ochroniarz, biegnie za nim, chwyta za ramię, jakby już chciał go zatrzymać przed ucieczką, ale nagle, ku zdumieniu widzów, daje więźniowi przepustkę, bez której nie mógłby wyjść poza mury więzienia. Na karcie zauważyć można cel, do którego zmierza więzień – szpital miejski. Ten nieoczekiwany zwrot sytuacji zmienia nastawienie odbiorcy, aby dalej mógł dowiedzieć się on, o czym tak naprawdę jest ta kampania.

Twórcy informują: "John Grant walks in and out of prison 3 times a week. He won’t escape, because without dialysis he will die within days" ("John Grant opuszcza i wraca do więzienia 3 razy w tygodniu. Nie ucieknie, ponieważ bez dializy umarłby w przeciągu kilku dni"). Wraz z Johnem siedzącym na łóżku szpitalnym w tle, na ekranie pojawia się główne przesłanie kampanii: "Nothing imprisons you more than a kidney disease" ("Nic nie więzi cię bardziej niż choroba nerek"), "Improve the lives of millions. Help to realize the portable kidney. Donate now" ("Polepsz życie milionów. Pomóż zrealizować [projekt] przenośnej nerki. Wpłać dotację teraz") Celem kampanii jest uświadomienie odbiorcy, jak trudne jest życie osób z chorobami nerek. Metafora więzienia jest bardzo adekwatna do tego problemu, ponieważ chorzy nie są w stanie normalnie funkcjonować bez częstych dializ, czasem nie mogą pracować, czy nawet uczyć się w szkole, gdyż większość czasu spędzają w szpitalu. Dutch Kidney Foundation od kilku lat pracuje nad stworzeniem przenośnej sztucznej nerki, która ułatwiłaby życie pacjentom potrzebującym dializy, ponieważ działa w podobny sposób, co maszyny do dializ, jednak chorzy nie musieliby przyjeżdżać do szpitala i spędzać tam wielu godzin. Dzięki przenośnej nerce mogliby sami zrobić dializę gdziekolwiek i kiedykolwiek zaszłaby taka potrzeba. Na ten cel fundacja organizuje zbiórkę pieniędzy – kwota docelowa to aż 10 milionów euro. Stworzenie prototypu takiej sztucznej nerki przewidywane jest na rok 2018.

Aleksandra Rychlicka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 12.09.2023

    Ochraniacze dla psychiki


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


  • 08.09.2023

    Menopauza bez tabu – pierwszy raport w Polsce


  • 01.09.2023

    Nie daj się znokautować


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek