Klientów centrum handlowego gonił zdalnie sterowany wózek inwalidzki. Twórcy akcji, zauważywszy nieskuteczność przekazu informacji w formie ulotek, postanowili zastosować inny sposób. Zwizualizowali konsekwencje problemu, o którym chcieli poinformować społeczeństwo. Symbol niepełnosprawności miał uświadomić odbiorcom kampanii ryzyko, z jakim wiąże się rozwój osteoporozy. Film przedstawiający reakcję przechodniów informuje, że co 20 sekund ktoś łamie sobie kość w wyniku tego schorzenia, a miliony ludzi ignorują zagrożenie. Cała kampania ma zachęcać do wykonania badań pod kątem występowania osteoporozy. Nakłania do tego hasło: "Stand up against osteoporosis, before you can’t" ("Stań przeciwko osteoporozie, dopóki jeszcze możesz").
"Beware the chair" ("Strzeż się wózka") jest kampanią zrealizowana w ramach działalności nowojorskiego szpitala Crouse Hospital. Na stornie bewarethechair.com. można znaleźć liczne dane dotyczące skali problemu rozwoju osteoporozy, szczególnie u starszych kobiet. Organizacja informuje, że 54 miliony Amerykanów i 200 milinów ludzi na świecie ma osteoporozę. Wielu z nich nie wie, o swojej chorobie dopóki nie złamie kości. 50 % osób, które złamią kość biodrową, już nigdy nie jest w stanie chodzić o własnych siłach, a 25 % kobiet w ciągu jednego roku po złamaniu biodra umiera.
Sandra Sych
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom
-
15.07.2022
Polska borówka rośnie w siłę
-
06.07.2022
Stal rdzewna
-
04.07.2022
Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu