Znany portugalski producent markowych butów – Josefinas- prezentuje serię T-shirtów z wizerunkiem pięknych rysunków przedstawiających ”ubrane” w siniaki kobiety. Tworząc kampanię pt. „Collections” w kreatywny i zarazem dosadny sposób zwraca uwagę na bardzo często przemilczany przez kobiety problem – przemocy domowej.
Prace stworzone przy pomocy agencji Comming Soon Lisboa i zilustrowane przez brytyjską artystkę Jacqueline Bissett „Kolekcje” zostały zaprezentowane podczas New York Fashion Week. Celem kampanii jest wzbudzenie nowego tematu rozmów i zainicjowanie dialogu społecznego. Przechodząc z piękna i blasku znanych z wybiegów mody na surową i okrutną rzeczywistość, z którą tak wiele kobiet musi sobie poradzić w milczeniu.
Opublikowany przez Josefinas Czwartek, 26 lipca 2018
T-shirty opowiadają historie trzech maltretowanych kobiet i odzwierciedlają najczęstsze wymówki kierowane do rodziny i przyjaciół. Skąd pojawiają się siniaki?
„Wszedłem w coś”
„Wpadłam na drzwi”
„Spadłam ze schodów”
603 million women live in countries where domestic violence isn’t considered a crime. 7 in 10 women are victims of…
Opublikowany przez Josefinas Poniedziałek, 11 lutego 2019
Realizatorzy chcą zwrócić uwagę na tak istotny społecznie problem, zwracają uwagę, że kobiety dotknięte agresją fizyczną często czują się winne, a w ekstremalnych przypadkach nawet uważają, że zasługują na takie traktowanie. Tkwiąc w świecie przemocy ukrywają ataki agresji i wybaczają sprawcy.
Josefinas chce uświadomić, że przemoc w rodzinie może dotknąć każdej kobiety i zachęcić do otwartego dialogu. Jesefinas wykorzystuje okazję podczas Fashion Week i pod hasłem „Fashion against domestic violence” (moda przeciwko przemocy domowej) nawołuje do nagłośnienia tematyki przemocy wobec kobiet.
Dochód z zaprojektowanych w ramach kampanii T-shirtów bezpośrednio przyczynia się do pomocy kobietom dotkniętym przemocą domową. Trzy koszulki wspierają ofiary przemocy domowej za pośrednictwem organizacji Brooke Axtell '’She is Rising’’, społeczności zajmującej się leczeniem kobiet i dziewcząt w celu przezwyciężenia gwałtu, przemocy i handlu. 20% dochodu ze sprzedaży trafia bezpośrednio do organizacji i jest przeznaczane no pomoc ofiarom (szczegółowe informacje dostępne: https://sheisrising.org)
A violência contra pessoas idosas tem aumentado nos últimos anos. Olhar para o lado é ser cúmplice deste crime. Não…
Opublikowany przez APAV | Associação Portuguesa de Apoio à Vítima Poniedziałek, 21 stycznia 2019
Kampanie wspiera również organizacja APAV, która jest prywatną instytucją non-profit. Jej celem jest promowanie i wspieranie obywateli, którzy padają ofiarami przestępstw. Organizacja promuje kampanię min. na Facebooku i Instagramie.
Josefinas promuje kampanię również na swojej stronie, gdzie można dokonać zakupu koszulek i wesprzeć ofiary przemocy domowej.
https://josefinas.com/pt/you-can-leave
Kampania jest kontynuacją inicjatywy „You Can Leave” (Możesz odejść) z lipca 2018 roku, kiedy Josefinas wprowadziło na rynek specjalną kolekcję sneakersów przeciwko przemocy domowej. „You Can Leave” pomogło ponad 60 kobietom, które padły ofiarom przemocy domowej.
Josefinas Speak: a pair of meaningful sneakers. Know more online at www.josefinas.com/store/speak. ? @helenacoelhooo
Opublikowany przez Josefinas Środa, 20 lutego 2019
Więcej o kampanii można znaleźć również na Facebooku: https://www.facebook.com/JosefinasPortugal/
Opublikowany przez Josefinas Środa, 25 września 2013
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy