W środę 13 kwietnia Uber we współpracy z firmą Migam oraz Fundacją Integracja uruchomiła program skierowany do głuchych i niedosłyszących kierowców we wszystkich 7 miastach w Polsce, w których jest dostępna aplikacja (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań). Do aplikacji została wprowadzona seria aktualizacji, która ma pomóc im ominąć trudności w szybkim i sprawnym porozumiewaniu się z pasażerami, a także poprawić funkcjonalność systemu, dostosowując go do potrzeb osób niesłyszących. Wśród nowych funkcji pojawią się m.in. wizualne powiadomienia o nowych zleceniach, zamiana telefonicznego kontaktu z niesłyszącym kierowcą na wiadomość tekstową, powiadomienia zachęcające użytkowników do dokładnego określenia celu przejazdu przy zamawianiu kursu, czy automatyczne powiadomienia dla użytkowników o przejeździe z głuchym kierowcą jeszcze przed rozpoczęciem kursu, aby partnerzy nie musieli informować o tym w wiadomości tekstowej.
W dotarciu do osób niesłyszących, które mogłyby zacząć zarabiać dzięki Uberowi, pomaga firma Migam, które dostarcza na rynek narzędzi do komunikacji i edukacji, integrujące ludzi głuchych i słyszących oraz wyrównujące ich szanse w życiu codziennym. Iwona Cichosz z Migam.org, która jest tłumaczem języka migowego, zwraca uwagę, iż osoby głuche i niedosłyszące są dobrymi i bezpiecznymi kierowcami między innymi dlatego, że mają lepiej rozwinięty zmysł wzroku. – Dzięki temu są świetnymi obserwatorami i zwracają uwagę na to, co dzieje się na drodze. Potwierdzają to między innymi badania przeprowadzone w Finlandii, z których wynika, że głusi kierowcy uczestniczyli w mniejszej liczbie wypadków niż osoby pełnosprawne – dodaje Cichosz. Potwierdza to przykład Pana Wiesława, niedosłyszącego partnera Ubera z Trójmiasta, który wykonał do tej pory 1500 kursów i uzyskał wysoką średnią ocen od pasażerów – 4.85 –
Uber to firma technologiczna, która łączy użytkowników aplikacji z kierowcami, którzy korzystają z platformy w czasie rzeczywistym, aby współdzielić swój przejazd z innymi. Platforma Uber oferuje aktualnie alternatywę transportu w 380 miastach w 68 krajach na całym świecie, pomagając rozwijać to, jak ludzie poruszają się po swoim mieście.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!