Okres wakacji to jednocześnie czas wypadków – drogowych, nadmorskich, górskich, w których giną ludzie. W Polsce coraz bardziej niepokojący staje się problem braku krwi w szpitalach, a właśnie w wakacje staje się ona najbardziej potrzebna. W odpowiedzi na tę sytuację po raz 9. została zorganizowana ogólnopolska akcja "Krewniacy", promująca honorowe krwiodawstwo i zachęcająca wszystkich do oddawania krwi.
Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Co 15 sekund”, bo właśnie w tak krótkim czasie potrzebna jest w szpitalach krew by uratować ludzkie istnienie. Znani sportowcy i ludzie filmu pomagają w promocji tego przedsięwzięcia – m.in. Przemysław Saleta czy Radosław Pazura, którzy sami walczyli o życie i krew była im potrzebna, by tę walkę wygrać.
„W trakcie emisji tej reklamy krew ratuje życie dwojga ludzi”. Słowa te mają sprowokować widza do myślenia o potrzebie oddawania krwi, szczególnie w najtrudniejszym okresie dla polskiego krwiodawstwa, czyli latem. Reklamy telewizyjne emitowane będą do końca lipca.
W ramach kampanii na terenie całego kraju w czasie wakacji odbywają się liczne imprezy, mające zachęcać do oddania krwi, a także do wsparcia finansowego (przez smsy) – zbierane są środki na wyposażenie autobusu imienia Jana Pawła II, który stanie się najnowocześniejszą mobilną stacją krwiodawstwa i będzie mógł zebrać dzięki temu znacznie więcej krwi oraz szybko dotrzeć tam, gdzie będzie ona najbardziej potrzebna.
opr. A. Kropelnicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu