Tych dzieci życie nie oszczędzało
Rozpoczęła się 8 edycja kampanii Grunt to rodzina, organizowanej przez Fundację Świętego Mikołaja. W ramach akcji prowadzona jest zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny, z którego środki przeznaczone są w całości na realizację przedsięwzięć edukacyjnych dla dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. Po raz piąty na antenie radiowej Trójki trwa akcja pod hasłem „Idą Święta”, z której całkowity dochód zasili Fundusz Edukacyjny. Dodatkowo, Fundacja Świętego Mikołaja wraz z Cinema Park zorganizowała specjalne spotkanie dla dzieci i opiekunów z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych.
Kampania „Grunt to rodzina” realizowana jest od 2004 roku. W ciągu siedmiu lat działalności Funduszu Edukacyjnego, Fundacja Świętego Mikołaja zebrała i przekazała rodzinnym domom dziecka i rodzinom zastępczym ponad 5 mln zł. Łącznie Fundacja sfinansowała prawie 800 przedsięwzięć edukacyjnych dla 4500 dzieci w całej Polsce.
– Niestety, w Polsce wciąż wiele dzieci przebywa w dużych domach dziecka. Propagowanie idei rodzinnych domów dziecka jest niezbędne, jeśli chcemy, aby więcej dzieci miało szanse na szczęśliwe dzieciństwo i zwiększenie możliwości edukacyjnych. Cieszymy się, że tacy partnerzy jak radiowa Trójka, Program 2 Polskiej Telewizji, Cinema Park oraz wiele innych instytucji popierają kampanię Grunt to rodzina i pomagają nam wzbudzić uśmiech na twarzach dzieci. Dzięki inicjatywom takim, jak akcja „Idą Święta”, możemy dodatkowo wesprzeć naszych podopiecznych, którzy zyskają szansę na realizację swoich marzeń” – powiedziała Monika Madej, koordynator kampanii „Grunt to rodzina” z Fundacji Świętego Mikołaja.
Celem programu „Grunt to rodzina” jest propagowanie rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych oraz przełamywanie stereotypów oraz barier, które utrudniają powstawanie nowych placówek tego typu. To ważne społeczne zadanie, ponieważ – według danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej – spośród prawie 30 tys. wychowanków przebywających w polskich domach dziecka zaledwie 8,1% mieszka w domach rodzinnych. A to właśnie dzięki tym placówkom mają one szansę na normalne i szczęśliwe dzieciństwo.
Bariery, które napotykają dzieci z rodzinnych domów dziecka znajdują potwierdzenie w liczbach. Aż 58% dzieci trafiających do rodzinnych domów dziecka ma niższe szanse edukacyjne niż ich rówieśnicy.
W kampanii „Grunt to rodzina” wykorzystywane są prasa, radio i telewizja; akcja wspierana jest przez reklamę zewnętrzną: billboardy oraz plakaty w komunikacji miejskiej w głównych miastach Polski. Partnerem akcji jest radiowa Trójka, natomiast patronem medialnym jest TVP2. Wszystkie powierzchnie reklamowe udostępniane są bezpłatnie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca