logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Prawa człowieka
   ──────  20.05.2013

Tweet pod petycją



Czasy ręcznych podpisów pod różnymi apelami odeszły już w niepamięć, obecnie wykorzystuje się do tych celów internet – najczęściej podpis składa się przez przygotowany formularz. Tym razem jednak skorzystano z innej, popularnej platformy.

Organizacja Amnesty International szuka różnych kanałów komunikacji z każdym, kto chciałby jakkolwiek wesprzeć jej działania. Takim kanałem, bardzo na czasie, okazał się być Twitter. Dzięki wykorzystaniu tego portalu społecznościowego, zainteresowane osoby mogły zabrać głos i apelować do Baracka Obamy, by przystąpił on do podpisu Traktatu o Handlu Bronią podczas konferencji ONZ. 2 kwietnia 2013 roku Zgromadzenie Ogólne ONZ przyjęło traktat.

Na stronie internetowej, będącej głównym medium kampanii, znajduje się lista imion i nazwisk bądź pseudonimów wszystkich osób, wyrażających poparcie dla traktatu.  Podpisy te zostały naniesione cyfrowo przy zastosowaniu technologii opracowanej przez BMF Melbourne, głównego partnera kampanii. Technologia ta pozwala na przekształcenie nazw użytkowników Twittera na cyfrowe podpisy dodane do e-petycji poprzez „przetwittowanie” wiadomości. Dodatkową zaletą tego narzędzia jest brak przymusu zapisywania się do organizacji oraz uczestniczenia w jej działaniach, czego zwykle obawiają się potencjalnie, zainteresowane osoby. Nietypowa operacja została już ochrzczona mianem twignature.

David Klein, dyrektor kreatywny z BMF Melbourne, zapewnia, że dzięki tej technologii każda petycja, która ma na celu promocję czy obronę praw człowieka, ma szansę przebić się dzięki mediom społecznościowym.

Choć technologia twignature a szerzej ‘slactivism’, jest krytykowana za ułatwianie, wręcz „macdonaldyzowanie” społecznego zaangażowania  i spłycanie ważnych problemów, trudno jednak w pełni zgodzić się z tymi zarzutami. Chodzi w końcu o uświadamianie problemu i zachęcanie do działania, a wybór formy tego działania i tak nie leży już w gestii danej organizacji.

Małgorzata Osowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Twignature
Czas:
2012.11.12 - 2013.4.2
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Amnesty International USA
Media:
Internet
Wykonawca:
BMF Melbourne
Adresaci:
Użytkownicy Twittera





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek