logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Twarz obca, ale jakby znajoma
02.06.2014
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Twarz obca, ale jakby znajoma



Kilka zdań i już wiadomo o kogo chodzi. Dawny znajomy, który wie wszystko o szkolnej przeszłości i zmianach pracy swojego rozmówcy. Jak można było go nie rozpoznać?

A jednak. W eksperymencie najpierw zdobyto adresy mailowe klientów baru, a po odszukaniu udostępnianych przez nich danych, poproszono grupę aktorów o podanie się za ich dawnych przyjaciół. Każda z pięciu zaczepionych osób, słysząc dokładne informacje na swój temat, przypominała sobie nieistniejącego znajomego, podawała numer telefonu i deklarowała chęć reaktywacji dawnej znajomości. Ludzie biorący udział w akcji nie zdawali sobie sprawy, że sami doprowadzili do sytuacji, w której ktoś obcy może wykorzystywać udostępniane w sieci informacje. Na wiadomość, że padli ofiarami prowokacji, uczestnicy reagowali śmiechem, ale też konsternacją. "Isn’t it time you thought about protecting your personal information on line?" („Czy nie powinieneś się zastanowić nad ochroną swoich danych w Internecie?”)– pytanie podkreśla uczucie niepokoju, jakie towarzyszy odbiorcy w trakcie oglądania tego eksperymentu. Co by było, gdyby nieznajomy okazał się kimś mniej sympatycznym od aktora biorącego udział w projekcie?

Inicjatorem kampanii jest firma Experian, oferująca usługi informacyjne i marketingowe dla firm, w tym zapobieganie kradzieży tożsamości. Pracuje także nad narzędziem IdentityProtect, mającym pomóc użytkownikom internetu w ochronie danych. Pomysł brytyjskiej agencji Abundance pokazuje jak, korzystając z tradycji programów w typie ukrytej kamery, nawiązać emocjonalny kontakt z odbiorcą. Chociaż utrzymana w konwencji żartu, kampania przestrzega i daje do myślenia. Problem przestępczości cyfrowej, rozwijającej się między innymi dzięki udostępnianiu osobistych informacji w sieci, staje się coraz bardziej palący.

Aleksandra Chudziak

 








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek