logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  02.06.2014

Twarz obca, ale jakby znajoma



Kilka zdań i już wiadomo o kogo chodzi. Dawny znajomy, który wie wszystko o szkolnej przeszłości i zmianach pracy swojego rozmówcy. Jak można było go nie rozpoznać?

A jednak. W eksperymencie najpierw zdobyto adresy mailowe klientów baru, a po odszukaniu udostępnianych przez nich danych, poproszono grupę aktorów o podanie się za ich dawnych przyjaciół. Każda z pięciu zaczepionych osób, słysząc dokładne informacje na swój temat, przypominała sobie nieistniejącego znajomego, podawała numer telefonu i deklarowała chęć reaktywacji dawnej znajomości. Ludzie biorący udział w akcji nie zdawali sobie sprawy, że sami doprowadzili do sytuacji, w której ktoś obcy może wykorzystywać udostępniane w sieci informacje. Na wiadomość, że padli ofiarami prowokacji, uczestnicy reagowali śmiechem, ale też konsternacją. "Isn’t it time you thought about protecting your personal information on line?" („Czy nie powinieneś się zastanowić nad ochroną swoich danych w Internecie?”)– pytanie podkreśla uczucie niepokoju, jakie towarzyszy odbiorcy w trakcie oglądania tego eksperymentu. Co by było, gdyby nieznajomy okazał się kimś mniej sympatycznym od aktora biorącego udział w projekcie?

Inicjatorem kampanii jest firma Experian, oferująca usługi informacyjne i marketingowe dla firm, w tym zapobieganie kradzieży tożsamości. Pracuje także nad narzędziem IdentityProtect, mającym pomóc użytkownikom internetu w ochronie danych. Pomysł brytyjskiej agencji Abundance pokazuje jak, korzystając z tradycji programów w typie ukrytej kamery, nawiązać emocjonalny kontakt z odbiorcą. Chociaż utrzymana w konwencji żartu, kampania przestrzega i daje do myślenia. Problem przestępczości cyfrowej, rozwijającej się między innymi dzięki udostępnianiu osobistych informacji w sieci, staje się coraz bardziej palący.

Aleksandra Chudziak

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek