W sobotę dla mieszkańców Warszawy, w ramach akcji „Zamień odpady na kulturalne wypady”, przygotowano 2800 biletów do kin, teatrów i galerii. Pierwsze zainteresowane osoby pojawiły się już o godz. 8:00, czyli na dwie godziny przed rozpoczęciem.
Ogólnopolska kampania edukacyjna, która polega na wymianie przynoszonych przez mieszkańców odpadów na bilety do instytucji kulturalnych, to projekt Fundacji Ekorozwoju. W ramach akcji rozdawano bilety m.in. do Muzeum Narodowego, Muzeum Fryderyka Chopina, OCH-Teatru, Teatru Rozmaitości i Teatru Dramatycznego.
– Celem tej akcji jest m.in. pokazanie, że świat kultury łączy się z ekologią i odpowiedzialnymi postawami społecznymi. Zachęcamy do segregacji odpadów, które mogą być czymś wartościowym, a nie wstydliwym – informuje Dominik Dobrowolski, ekolog i organizator. Jednocześnie dodaje – Forma edukacji poprzez zabawę i kulturę czasami jest lepsza niż karanie, aczkolwiek nie oznacza to, że ci którzy niszczą nasze środowisko nie powinni ponosić konsekwencji.
Duże zagrożenie dla środowiska naturalnego stanowi zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, ponieważ zawiera liczne szkodliwe substancje, które nieodpowiednio zagospodarowane wydostają się na zewnątrz. Tylko podczas tej akcji, warszawiacy dostarczyli trzy tony elektroodpadów.
W akcję po raz kolejny włączyło się warszawskie MPO. – Zebraliśmy ponad tonę wartościowych surowców wtórnych, które przekażemy do sortowni i recyklerów. Przyniesione przez mieszkańców butelki szklane, plastikowe i makulatura, po odpowiednim przetworzeniu zostaną ponownie wykorzystane – informuje Joanna Mroczek, rzeczniczka Spółki.
Przyszli ludzie młodzi, seniorzy i całe rodziny. – O akcji dowiedziałem się z radia. Bardzo fajny pomysł, dosłownie za kilka plastikowych butelek lub zużytych baterii można dostać bilet do kina lub teatru – powiedział Michał, student Politechniki Warszawskiej.
Akcja warszawska jest jedną z 12 podobnych akcji, które na terenie całego kraju organizuje Fundacja Ekorozwoju, dzięki wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Koordynatorem wydarzenia jest Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska