Po raz trzeci Ferrero International zaprezentowało swój raport społecznej odpowiedzialności biznesu. Po raz pierwszy grupa pokazała dokument także w Polsce 9 listopada w Warszawie w ambasadzie Republiki Włoch.
Celem trzeciego Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu jest przedstawienie strategii odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju Grupy Ferrero, jak również jej działalności prowadzonej na całym świecie w okresie od 1 września 2010 do 31 sierpnia 2011. Raport opisuje dziesięć celów Grupy do 2020 roku, założenia, które zostały osiągnięte, oraz wyzwania i plany dotyczące doskonalenia się, oparte na dokładnym systemie monitoringu. W jego przygotowaniu uczestniczyli przedstawiciele różnych krajów, co umożliwiło uaktualnienie mapy wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy firmy, a także analizę najistotniejszych merytorycznie kwestii. Kolejne raporty będą publikowane w odstępach rocznych.
Strategia Grupy Ferrero oparta jest na dziesięciu zasadach paktu Narodów Zjednoczonych Global Compact, które obejmują między innymi ochronę środowiska, poszanowanie praw człowieka, uczciwych praktyk związanych z zatrudnianiem pracowników oraz walkę z korupcją. Firma opiera się na trzech filarach działalności społecznej, jakimi są: wspieranie społeczności lokalnych (na dojrzałych rynkach fundacja realizuje między innymi całościowy program aktywizacji ludzi starszych, w tym emerytowanych pracowników firmy. Natomiast na nowych rynkach działają Przedsiębiorstwa Społeczne Ferrero, których ideą jest poprawa warunków życia w najuboższych częściach świata poprzez m.in. tworzenie nowych miejsc pracy, edukację i przyuczanie do wykonywania konkretnego zawodu), promowanie zdrowego trybu życia (popularyzowanie nawyku jedzenia śniadań oraz niestosowaniu do ich wyrobu tłuszczów utwardzonych i konserwantów, oraz promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży poprzez zachęcanie do uprawiania sportu za pomocą programu Kinder + Sport) oraz zrównoważone praktyki rolnicze (firma dąży do tego, aby do 2020 roku całość dostaw surowców pochodziła z certyfikowanych i zrównoważonych źródeł).
Głównym celem Grupy Ferrero do 2020 roku jest osiągnięcie bardziej „zielonego” łańcucha logistycznego. Aby osiągnąć ten cel, grupa zamierza zredukować emisję gazów cieplarnianych o 30%, zarówno pośrednich jak i bezpośrednich związanych z transportem i działalnością magazynów. Firma planuje także zwiększenie udziału transportu intermodalnego oraz wykorzystanie energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych lub z wysokowydajnych instalacji kogeneracji we wszystkich magazynach zarządzanych bezpośrednio. Do 2020 roku wszystkie magazyny zarządzane bezpośrednio będą również posiadały Certyfikat ISO 14001.
Grupa Ferrero jest czwartym na świecie producentem słodyczy. W jej skład wchodzi 70 jednostek zależnych od spółki dominującej- Ferrero International S.A., której siedziba mieści się w Luksemburgu. Grupa od 20 lat obecna jest również w Polsce – w Warszawie oraz w Belsku Dużym, gdzie znajduje się fabryka słodyczy.
Raport dostępny jest na stronie www firmy.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!