O wielu problemach społecznych mówi się, pisze i organizuje kampanie na ich temat, natomiast „o problemie higieny osobistej cisza, choć taki istnieje w naszym kraju i nie trzeba go szukać z lupą – czujemy ten temat na co dzień (środki komunikacji, sklepy, miejsca użyteczności publicznej itd.)” – zwraca uwagę Karolina Kępa, autorka projektu reklam zachęcających do dbania o higienę – pracy magisterskiej powstałej pod kierunkiem prof. Jana Nuckowskiego. Tłumaczy, że odczuwalny brak higieny u osób z najbliższego otoczenia nie tylko pogarsza samopoczucie tych, którzy go doświadczają, ale też źle wpływa na stosunki międzyludzkie.
Podstawowym nośnikiem kampanii o higienie miałyby być zapachowe ulotki (zapach pojawia się na nadgarstku po potarciu nim o wskazane miejsce na powierzchni papieru) w formacie pocztówek. Jedna strona przedstawia niepożądany stan braku czystości symbolizowany przez ryby i brudne skarpety, a druga, zapachowa – pożądany zapach świeżości pod postacią owoców i kwiatów. Autorka wyszła z założenia, że ludzie przyzwyczajają się do swojego brzydkiego zapachu i nie czują go – poruszyć ich może i otrzeźwić świeżość i piękno nowych zapachów występujących w kontraście do starych dobrze znanych.
Nazwa projektu:
Kampania o higienie osobistej
Zasięg (kraj/kraje):
Polska
Autor:
Karolina Kępa
Data:
07/2006
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
08.04.2022
„Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji
-
23.03.2022
#KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego
-
15.02.2022
„Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna
-
03.02.2022
Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”
-
07.01.2022
Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo
-
22.12.2021
Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu