Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
Uczestnicy tegorocznej edycji Effie mogą zgłaszać swoje kampanie i działania marketingowe w trzech terminach do 30 czerwca w ramach 12 kategorii industry oraz 18 kategorii specjalnych. Komitet Organizacyjny konkursu ponownie przyjrzał się zmianom na rynku, redefiniował i uporządkował kategorie w ramach istniejących zbiorów, a także utworzył nową kategorię Governance, zgodną z podziałem ESG, czyli działaniami firm na rzecz ekologii, społecznej odpowiedzialności biznesu i ładu korporacyjnego.
W zeszłym roku Komitet podzielił kategorie na pięć zbiorów odpowiadających ich specyfice:
- Industry – kategorie produktów i usług
- Audience – kategorie specjalne
- Channels & Tools – kategorie specjalne
- Marketing Excellence – kategorie specjalne
- Positive Change – kategorie specjalne
W tym roku najbardziej znacząca zmiana zaszła w zbiorze kategorii Positive Change, który postanowiliśmy uporządkować w oparciu o czynniki zrównoważonego rozwoju ESG – podkreśla Marcin Samek, Chief Innovation Officer w McCANN Poland. – Doprowadziło to nas do wyodrębnienia trzech kategorii: Environmental (w skład której weszły m.in. kampanie wcześniej przypisane do kategorii Green Solutions), Social, czyli wszelkie działania pro-społeczne, w tym te, które w zeszłym roku znalazłyby się w kategorii Equality oraz Governance – nowa kategoria kampanii promujących odpowiedzialne działanie biznesu z zakresu tzw. ładu korporacyjnego. Porządkując ten zbiór w oparciu o ESG odpowiadamy na zwrot ku działaniom i kampaniom prospołecznym i eko, zarówno wśród firm, jak i w sektorze publicznym, ale co bardzo ważne, współkreujemy jednocześnie ten trend, pokazując jak istotne są tego typu działania, zarówno w budowaniu marek, jak i samej branży komunikacji marketingowej.
Rynek jest pełen zmian i nowości, rolą Effie jest stałe śledzenie i nadążanie za nimi. W ostatnim czasie Komitet szczególną uwagę zwraca na działania z zakresu AI w obszarze komunikacji marketingowej, nie zdecydował się jednak w tym roku na wprowadzenie kategorii dla działań i kampanii korzystających ze sztucznej inteligencji. Planuje wprowadzenie jej w kolejnej jubileuszowej edycji konkursu, licząc, że będzie to już czas, gdy zobaczymy realne efekty wykorzystania AI. Tymczasem Komitet i zespół Effie uważnie śledzą, zarówno działania na rynku rodzimym, jak i inne programy Effie na całym świecie m.in. USA i Chiny i pracują nad definicją kategorii oraz przykładami kampanii na następny rok. Definicje wszystkich kategorii znajdują się na stronie konkursu https://awards.effie.pl/.
WAŻNE INFORMACJE:
Terminy zgłoszeń tegorocznej edycji przedstawiają się następująco:
- I termin: do 26.05.2023
- II termin: do 16.06.2023
- III termin: do 30.06.2023
Portal kampaniespołeczne.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?