Nasiona kukurydzy to maleńkie, złociste czaszki ułożone w równych rzędach. Ich pełną kolbę otulalają zielone liście, niczym w klasycznej reklamie żywności.
Przesłanie, którego nadawcą jest szwajcarska organizacja Swissaid, wskazuje na skutki globalizacji rynków żywnościowych, która dla małych wytwórców nierzadko kończy się tragicznie: „As the varieties of corn disappear, the peasants disappear too.” („Wraz ze znikaniem kolejnych odmian kukurydzy, giną też uprawiający je rolnicy.”).
Działania organizacji skupiają się na krajach rozwijających się w Azji, Ameryce Łacińskiej i na kontynencie afrykańskim. Ich głównym celem jest walka z ubóstwem i ochrona lokalnych inicjatyw społecznych, w tym także wspieranie małych przedsiębiorców i wytwórców. Kampania „Corncob” („Kolba kukurydzy”) zrealizowana została w listopadzie 2010 roku przez agencję Lesch+Frei z Zurichu.
O sile zawartego w niej przekazu stanowi wizualna prostota „reklamowego” obrazu idealnej kukurydzianej kolby z bardziej wyrafinowanym i wymownym detalem, jakim są jej pojedyńcze ziarna.
Kinga Stawińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.02.2023
LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan
-
07.02.2023
#NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska
-
05.12.2022
4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów