Trening małego siłacza
Chłopiec ćwiczący brzuszki, starający się przygotować zdrowy koktajl, dźwigający ciężką kanapę, noszący wiadra z wodą, podnoszący się na barierce bramki zamiast oddania się wspólnej zabawie z kolegami wzbudza zainteresowanie, a później wzruszenie. Każdą z tych czynności wykonuje z ogromnym zawzięciem, choć widać, że sprawiają mu trudność.
O co chodzi? Promocja dzieci-siłaczy? Sportowy tryb życia dla najmłodszych w nowej odsłonie? Otóż nie. Sprawa wyjaśnia się w ostatnich kilkunastu sekundach klipu. Ten sam chłopiec prowadzi niepełnosprawną dziewczynkę na wózku na szczyt wzgórza z pięknym widokiem. Pojawia się hasło "Give more" ("Daj więcej") kampanii przygotowanej na zlecenie peruwiańskiego NGO Teleton oraz Saga Falabella – jednego z największych centrów handlowych w Peru – głównego sponsora organizacji. Całości dopełnia muzyka, która – wraz z przekazem wizualnym – zastępuje dialogi i w ciągu kilkudziesięciu sekund kreuje atmosferę refleksji.
Teleton co roku organizuje ogólnokrajową zbiórkę funduszy na rehabilitację tysięcy dzieci. Saga Falabella jako oficjalny sponsor, poprzez realizację kampanii, skłania by – zgodnie z hasłem – "dać więcej" w imię pomocy najmłodszym, zmagających się z niepełnosprawnością. Przekaz jest jasny – "więcej" to więcej wsparcia, społecznego zaanagażowania, świadomości problemu, pomocy, no i – pieniędzy.
"Give more" ("Daj więcej"), sugeruje gest większy niż dotychczas, więc ci "zazwyczaj pomagający", mogą czuć potrzebę większego wsparcia niż do tej pory, a jednocześnie tych "dotychczas niepomagających" może skłonić do pierwszego gestu dobroczyności.
Joanna Bącela
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2023
Do ostatniego okruszka
-
27.09.2023
Kto to…
-
26.09.2023
Mocniejsi niż głód
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie